برپایی ایستگاه انجام مشاوره و تست رایگان تشخیص HIV در مهریز

در راستای اجرای هرچه مطلوبتر برنامه‌های هفته مبارزه با بیماری ایدز ایستگاه انجام مشاوره و تست رایگان تشخیص سریع HIV در مرکز جامع سلامت شهید بهشتی مهریز برپا شد.

به گزارش یزدی نیوز، سرپرست شبکه بهداشت ودرمان مهریز گفت:همزمان با هفته مبارزه با بیماری ایدز شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز اقدام به برپایی ایستگاه سلامت نمود که در این برنامه مشاوره و گرفتن تست اچ آی خدمات رسانی می‌شود.

مختاری با بیان اینکه مشاوره و آزمایش اچ آی وی به صورت داوطلبانه، محرمانه و رایگان انجام می‌گیرد، اظهار داشت: در میان آزمایش‌های اچ آی وی روش‌های ساده‌تر و سریعتری برای تشخیص آنتی بادی اچ آی وی و وضعیت ابتلای افراد وجود دارد و یکی از آن‌ها استفاده از کیت‌های تشخیص سریع یا همان رپید تست است که در عرض ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به جواب می‌رسد.

 

وی گفت: مراجعه کنندگان از طریق استفاده از کیت‌های تشخیص سریع اچ آی وی در کمتر از ۳۰ دقیقه از وضعیت ابتلاء خود به این بیماری اطلاع می‌یابندو آزمایش تشخیص این بیماری ساده و تنها با استفاده از یک قطره خون از سر انگشت دست، همراه با مشاوره به صورت کاملاً محرمانه و رایگان انجام می‌شود.

مختاری تصریح کرد: فرد مبتلا به ایدز اگر به موقع تحت درمان قرار گیرد، می‌تواند سال‌های زیادی به زندگی خود ادامه دهد.

 

وی ادامه داد:این ایستگاه به مدت یک هفته تا ۱۷ آذرماه در مرکز جامع سلامت شهید بهشتی مهریز واقع در میدان فاطمیه فعالیت دارد.

 

گفتنی است در این ایستگاه تست قند خون و اندازه گیری میزان فشار خون تست تشخیصی HIV به صورت رایگان به مراجعه‌کنندگان داوطلب ارائه می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..