جشنواره غذای سنتی در میبد

جشنواره غذا‌های سنتی با همکاری حوزه مقاومت فاطمه الزهرا و پایگاه ام ابیها در بیت الرقیه شهیدیه شهرستان میبد برگزار شد

به گزارش یزدی نیوز، ناهید کارگر مسئول برگزار کننده این جشنواره گفت: با توجه به اینکه شهرستان میبد مهاجر پذیر است و از مناطق مختلف کشور در این شهرستان ساکن هستند، در این جشنواره ۲۰ شرکت کننده از ساکنان استان‌های مختلف کشور در شهرستان میبد شرکت دارند.

کارگر با بیان اینکه هرشرکت کننده چندین نوع غذای سنتی را به این جشنواره آورده اند گفت: مجموعا ۳۰ نوع غذای سنتی در این جشنواره عرضه شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره یک روزه است اظهارداشت: هدف از برگزاری این جشنواره، رقابت سالم بین بانوان شهر میبد و بانوان استان‌های مختلف است تا تمام مردم با انواع غذا‌های استان‌های دیگر هم آشنا شوند.

کارگر خاطرنشان کرد: درکنار جشنواره غذا‌های سنتی غرفه کودکان برای سرگرمی و کشیدن نقاشی و غرفه رزمایش جهادگران فاطمی تحت عنوان یادگار مادر با دوخت چادر رایگان راه اندازی شده است.

وی گفت: با آذین بندی که دورتار دور جشنواره با انواع پوستر حجاب و عکس شهداء انجام گرفته است سعی داریم فرهنگ ناب حجاب اسلامی و آشنایی با فرهنگ شهدا را ترویج دهیم.

در پایان این جشنواره با ارزیابی داوران به سه نفر از بانوان که دست پخت‌های آن‌ها از طعم و رنگ و مواد اولیه مناسبی برخوردار بود جوایزی اهداء شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..