اجراپروژه‌های راهسازی یزد با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل راه و شهرسازی یزد با اشاره به اینکه پروژه‌های راهسازی یزد با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود، گفت: کیفیت راه‌ها و جاده‌های یزد افزایش می‌یابد.

محمدرضا نقصان محمدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر کشور در تالار اندیشه یزد برگزار شد اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی یزد امسال بر اساس برنامه‌ای که در ۵ حوزه تدیون شده فعالیت می‌کند.

وی ارتقای ایمنی و کیفیت راه های استان یزد را نخستین مورد در این برنامه داسنت و گفت: طرح حفاظت زا بافت تاریخی استان و تاکید بر کاربردی بودن طرح‌ها از دیگر بخش‌های این برنامه است.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد گفت: استان یزد با توجه به اینکه در مرکز کشور قرار گرفته، ۷ راه استانهای مختلف کشور را در خود دارد و ارتباط خوبی با سایر نقاط کشور دارد.

نقصان محمدی گفت: استان یزد یک کریدور شمال جنوب، شرق غرب دارد و قصدمان بر این است که بخشهای تکمیل کننده این کریدور را در حوزه اقتصاد مقاومتی فعال نماییم.

وی بیان کرد: احداث راه اصلی بهاباد، دربند نایبند، احداث بزرگراه بافق یزد و کنار گذر شهرهای زارچ و اشکذر، احداث بزرگراه تفت، ابرکوه سورمق، احداث راه اصلی ابرکوه مروست، احداث باند دوم یزد طبس و همچنین احداث راه اصلی زرند بافق با مجمع ۹۵ میلیارد تومان  اعتبار در استان یزد از جمله پروژه‌های راه و شهرسازی یزد است.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد با بیان این مطلب که در این پروژه‌ها سعی شده که نوآوری در اجرا به صورت کامل لحاظ شود، گفت: بخشی از منابع مالی این پروژه‌ها مربوط به مصوبات سفر ریاست جمهوری به یزد و بخشی هم مربوط به مشارکت بخش خصوصی است.

حمیدرضا نصیری‌زاده دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه استان یزد هشتمین استان پهناور کشور به حساب می‌آید، اظهار داشت:  محصول ناخالص داخلی استان یزد ۱۹ هزار و ۱۱ است که معادل یک و ۹ دهم درصد محصول ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد بیان کرد: از زمان طرح اقتصاد مقاومتی در سال ۸۹ توسط مقام معظم رهبری برداشتهای متفاوتی از این مفهوم انحام شده بود.

نصیری‌زاده خاطرنشان کرد: با بیانات مقام معظم رهبری مشخص شد که اقتصاد مقاومتی مد نظر ایشان اقتصاد الگو است و بر اساس بیانات ایشان مشخص می‌شود که اقتصاد مقاومتی الگویی بومی و ملی است که از فرهنگ ملی و دینی ما برآمده است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد و ایجاد ۹ کارگروه در ذیل این ستاد تشکیل شده، عنوان کرد: ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با ۲۰ عضو دولتی و ۱۲ عضو غیر دولتی در حال فعالیت است.

وی در ارتباط با کارگروه‌های ذیل این ستاد بیان کرد: کارگروه‌های ارتقای بهره‌وری، برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت، توسعه اقتصاد دانس‌بنیان، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد، عدالت‌بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد و همچنین کارگروه پیشبرد برونگرایی اقتصاد در این ستاد تشکیل شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد بیان کرد:ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان یزد علاوه بر برگزاری جلسات مربوطه در سال ۹۴، تاکنون اقدام به برگزاری ۱۰ جلسه هدفمند منظم در سال ۹۵ با ۲۴ دستور کار  و ۴۳ مصوبه کرده است.

نصیری‌زاده عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم هماهنگی‌های قبلی برنامه زمان‌بندی تشکیل جلسات تا پایان امسال به میزان حداقل ۲۴ جلسه تدوین و به تمام اعضای ستاد ابلاغ شده است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..