رفع مشکلات صنایع یزد با کمک مشاوران در پنجشنبه‌های صنعتی خانه صمت

رئیس خانه صمت استان یزد هدف از برگزاری پنجشنبه‌های صنعتی خانه صمت این است که مشاوران ضمن بازدید از خط تولید صنعت و آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی، با بهره گیری از تجربه، تخصص و دانش خود راهکارهای مناسبی برای رفع این مسائل ارائه دهند.

«سید علی اکبر کلانتر» در جریان برگزاری اولین پنجشنبه صنعتی خانه صنعت، معدن و تجارت استان که با بازدید از یک واحد تولیدی چینی بهداشتی برگزار شد، با اشاره به اهداف تشکیل کمیسیون مشاورین خانه صنعت، بیان کرد: در بسیاری از موارد، مشکلات فعالین اقتصادی صنعتی و معدنی را می‌شود با یک مشاوره کوچک و کارآمد حل و از تبعات سنگین و ضرر و زیان‌های بعدی پیشگیری کرد.

وی در ادامه ضمن معرفی کمیسیون مشاورین اظهار کرد: خانه صنعت در راستای رسالت‌های خود به عنوان بزرگترین تشکل صنعتی و معدنی استان با ۲۰ انجمن تخصصی زیرمجموعه در جهت دفاع از منافع حقه و مقابله با تهدیدات مشترک اعضا خود، کمیسیونی متشکل از ۱۲ دپارتمان در زمینه‌های مختلف بانکی، مالی، مالیاتی، گمرکی، حقوقی، قانون کار، تامین اجتماعی، بیمه های تجاری، محیط کسب و کار، منابع انسانی و سایر حوزه‌ها، با حضور جمعی از بهترین و باتجربهترین مشاورین و اساتید استان تشکیل داده است.

رفع مشکلات صنایع یزد با کمک مشاوران در پنجشنبه‌های صنعتی خانه صمت

کلانتر در ادامه گفت: هدف از برگزاری پنجشنبه‌های صنعتی خانه صمت این است که مشاوران ضمن بازدید از خط تولید صنعت و آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی، با بهره گیری از تجربه، تخصص و دانش خود راهکارهای مناسبی برای رفع این مسائل ارائه دهند.

وی ادامه داد: مزیت این سفرهای صنعتی که با حضور مشاوران برگزار می‌شود این است که در طی این بازدیدها، مدیران مختلف واحدهای صنعتی می‌توانند در نشست‌های رو در رو با مشاورین مرتبط با موضوع نسبت به طرح و حل و فصل مسائل و مشکلات واحد اقدام کنند.

اولین موضوع مطرح شده در جریان این بازدید، نبود قانون شفاف در خصوص مشاغل سخت و زیان آور و مشکلاتی که این نبود شفافیت برای کارفرمایان و کارگران ایجاد کرده، بود که با پیشنهاد رئیس خانه صمت، مقرر شد کمیته‌ای با حضور مدیران این واحد تولیدی، مشاورین قانون کار و تامین اجتماعی خانه صمت و نماینده اداره کل اقتصاد دارایی استان در جهت کمک به حل این مشکل از مسیر قانون مقررات زدایی تشکیل شود.

موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد، نبود نظارت کافی بر کیفیت کالاهای صادراتی ایران و تبعات و مشکلاتی است که این نبود نظارت به اعتبار صادرات ایران وارد کرده است. در این خصوص نیز پیشنهاداتی مطرح و مقرر شد تا کمیته‌ای جهت تهیه پیشنهاد نظارت انجمن های تخصصی تولیدی بر صادرات کالاهای تولیدی استان تشکیل شده و این مسائل را بطور جدی پیگیری کند.

 

مسائل زیست محیطی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که رئیس خانه صمت استان با بیان اینکه یک درصد از فروش تعدادی از واحدهای تولیدی به اصطلاح آلاینده محیط زیست هر ساله از واحدها دریافت و به حساب خزانه واریز می‌شود، گفت: این جریمه کردن‌ها به تنهایی هیچ کمکی به بهبود محیط زیست استان نمی‌کند و اگر این پول بسیار زیاد صرف نوسازی و بازسازی و ساخت و نصب تجهیزات شود، علاوه بر این که آلودگی رفع خواهد شد، واحدهای تولیدی نیز مشمول جریمه نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در این خصوص طرح و ایده و پیشنهاد داریم و اخیرا به مسئولین ارشد استان هم مطرح کردیم و امیدواریم تا حصول نتیجه پیگیری شود.

همچنین در این نشست رئیس خانه صمت ضمن اشاره به اینکه تعداد واحدهای چینی بهداشتی در استان زیاد است، پیشنهاد کرد تا انجمن تخصصی چینی بهداشتی در استان با محوریت و پیگیری مدیران این واحد صنعتی و حاتمیت خانه صمت تشکیبل شود.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی خانه صمت استان، کلانتر رئیس خانه صمت در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که با برگزاری مستمر پنجشنبه های صنعتی، مسائل مطرح شده در این نشست ها با راهنمایی کمیسیون مشاورین و پیگیری مجدانه خانه صمت مرتفع شود.

بخش نظردهی بسته شده است..