نماینده یزد و اشکذر:

آب شرب یزد ۱۰۰ درصد وابسته به خط انتقال آب از زاینده‌رود است / یزد بدون آب انتقالی تنها ۸ ساعت دوام می‌آورد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه آب شرب یزد ۱۰۰ درصد وابسته به خط انتقال آب از زاینده‌رود است، گفت: یزد بدون آب انتقالی تنها ۸ ساعت می‌تواند دوام بیاورد.

به گزارش یزدی نیوزسیدابوالفضل موسوی  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر کشور در تالار اندیشه یزد برگزار شد اظهار داشت: در زمینه آب شرب ما متکی به خط انتقال آب زاینده‌رود به یزد هستیم و همه مردم یزد نسبت به اتفاقاتی که برای این خط انتقال افتاده آگاه هستند.

وی بیان کرد: اگر خدای ناکرده اتفاقی برای این خط بیفتد یزد تنها می‌تواند ۸ ساعت آن هم در روز اول بدون آب انتقالی دوام بیاورد و بعد از آن نمی‌تواند به همین دلیل به صروت ۱۰۰ درصد وابسته به این خط است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که در زمینه خطوط دوم و سوم انتقال آب انجام شده، گفت: باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که خداقل تا ۱۵ سال آینده هیچ خدشه‌ای به این خط انتقال وارد نشود.

موسوی با اشاره به اینکه موضوع دوم استان یزد که در پیگیری‌ها به آن رسیدیم، بحث امنیت است، بیان کرد: ما حدود یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر جمعیت داریم که از این میزان نزدیک به ۱ میلیون نفر یزدی و بیش از ۱۲۰ هزار نفر غیر یزدی ائم از اتباع بیگانه و همچنین مهمانانمان از استانهای همجوار هستند.

وی گفت: ما شاخصی نتوانستیم پیدا کنیم که یزد با توجه به جمعیت یک میلیون نفر بومی ظرفیت پذیرایی از چند هزار نفر غیر بومی دارد و به نظر می رسد که میزان غیر بومی فعلی از ظرفیت استان بیشتر است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان یزد در زمینه گردشگری پیشرفتهای زیادی کرده و سومین استان در زمینه جذب گردشگر خارجی است باید در زمینه امنیت و حضور اتباع در استان یزد برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

موسوی با اشاره به مهمان نوازی مردم یزد تعداد نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی را کم دانست و گفت:  شهر یزد با بیش از ۵۵۰ هزار نفر جمعیت تنها یک نماینده دارد که چنین جمعیتی با یک نماینده در هیچ جای کشور وجود ندارد.

وی بیان کرد: موضوع بعدی در زمینه تقسیمات حوزه انتخابیه استان است که آن هم باید مد نظر مسئولان قرار گیرد چون الان بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با وسعت بسیار زیاد در استان یزد قرار دارد.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..