مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

توسعه زیرساخت ها و ارتقای کیفیت هنر تئاتر استان در دستور کار است

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان یزد با اشاره به نامناسب بودن زیرساخت های هنر تئاتر در استان، گفت: پیگیری ویژه ای برای توسعه زیرساخت ها و همچنین کیفیت هنر تئاتر استان داریم.

«احسان عابدی» در اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد که در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد، گفت: از زمان اعلام فراخوان ۱۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نهایتا ۶ اثر پذیرفته و در جشنواره شرکت و به مدت سه روز در سالن های تائتر شهر یزد بر روی صحنه رفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تاکید بر اینکه دست تک تک هنرمندان و عوامل جشنواره و شرکت کنندگان را می بوسیم که چراغ تئاتر استان را روشن نگه داشتند، بیان کرد:متاسفانه زیرساخت های مناسبی برای تئاتر در استان و شهرستان ها نداریم و هم به لحاظ کمیت و کیفیت دچار آسیب هستیم که با قول های مسئولان در پی رسیدگی به آنها هستیم و اقداماتی نیز شروع شده است.

وی ادامه داد: از فرمانداران و شهرداران درخواست داریم که رسیدگی و توسعه تئاتر را در دستور کار خود قرار دهند و دست هنرمندان تئاتر را بگیرند تا شاهد رونق در این زمینه باشیم.

عابدی در ادامه با بیان اینکه تمام حمایت ها و وظایف خود را پیگیری می کنیم، افزود: توقع ما از هنرمندان حوزه تئاتر بیشتر از این است و امیدواریم که با توجه بیشتر نویسندگان و کارگردانان شاهد تولید آثار عمیق و با کیفیت باشیم و از این ابزار اثرگذار فرهنگی اجتماعی برای فرهنگ سازی در موارد مختلف و کاهش آسیب های اجتماعی قرار دهند.

این مسئول در ادامه گفت: در این جشنواره اولویت های ما خانواده، فرهنگ سازی، کمک به توسعه فرهنگی و اجتماعی استان و حتی موضوعات غیر فرهنگی مانند آب بود و در جشنواره نیز جایزه ویژه ای برای آن قرار دادیم ولی متاسفانه اثری در این خصوص ارسال نشد که امیدواریم هنرمندان ما بیشتر در این باره دقت نظر داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان ضمن اشاره به اینکه در حوزه آموزش نیز برنامه ریزی کرده ایم و کارهایی نیز انجام داده ایم، تصریح کرد: علی رغم فشارهای ناجوانمردانه شاهد شرکت هنرمندان و استقبال مردمی در این جشنواره بودیم که برای ما خوشحال کننده بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..