۷۰۹ پرونده دریافت تسهیلات به بانکهای یزد معرفی شد

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد گفت: در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان یزد ۷۰۹ پرونده دریافت تسهیلات با مبلغ ۵۸۹۰ میلیارد ریال به بانکهای استان معرفی شد.

 سیدمحمد میرمحمدی  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر کشور در تالار اندیشه یزد برگزار شد، اظهار داشت: در ارتباط با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی علاوه بر دوره‌های آموزشی، جلسات هم اندیشی با گروه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی و همچنین برنامه‌های تولیدی با صدا و سیما را انجام دادیم.

وی با اشاره به همکاری خوب ائمه جممه استان یزد در بیان مسائل مرتبط با اقتصاد مقاومتی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: کمیته‌های تخصصی کارگروه رفع موانع تولید تعداد بیش از ۴۰۰ جلسه با ۱۱۱۵ مصوبه برگزار کردند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مشکلات مطرح شده در این نشستها مربوط به مشکلات بانکی بوده است، بیان کرد: جمعا ۷۰۹ مورد به بانکها با مبلغ ۵ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال معرفی شده‌اند.

میرمحمدی در ارتباط با واگذاری طرح‌های عمرانی گفت: ۲۰۹ طرح عمرانی مشخص کردیم و مشکلاتی که در رابطه با این واگذاریها وجود داشته به معاون اول رئیس جمهور انتقال دادیم.

وی  با اشاره به مشکلاتی که در زمینه پرورش ماهی تیلاپیا در یزد وجود دارد، تصریح کرد: سعی‌ می‌کنیم  که حتما نظر موافق سازمان محیط زیست در این رابطه را کسب کنیم و بتوانیم تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ نماییم.

استاندار یزد  در ارتباط با موانع پیش روی استان یزد گفت: زمینه های پیشتیبانی از سرمایه‌گذاران را مشخص کردیم و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهیم که بتوانند از فرصتهای حمایتی در نظر گرفته شده مطلع شده و استفاده کنند.

میرمحمدی با اشاره به تدوین فرصتهای سرمایه‌گذاری استان یزد به زبان‌های فارسی و انگلیسی گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد آماده شده که امروز به بهره‌برداری می‌رسد و همه دستگاه‌های ذیربط در آن مستقر می‌شوند تا ان‌شاءالله سرعت پاسخگویی به داوطلبان سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند.

وی با بیان این مطلب که تمام واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل یزد مشخص شده است، گفت: میزان صادرات استان یزد در چهارماهه سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴ درصد افزایش و از لحاظ ارزشی ۱۹ درصد کاهش داشته است.

استاندار یزد در ارتباط با واردات استان یزد گفت: واردات استان هم از لحاظ وزنی ۳۹ درصد و از لحاظ ارزشی با ۴۰ درصد با کاهش روبرو بوده است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..