مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد مطرح کرد؛

پیگیری مناسب‌سازی سالن‌های نمایش یزد به بهانه جشنواره تئاتر معلولان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به مشارکت خوب معلولان در رشته‌های هنری، ابراز امیدواری کرد که میزبانی یزد در پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان بهانه‌ای جهت اهتمام به مناسب‌سازی سالنهای نمایش برای حضور معلولان شود.

«احسان عابدی» در جریان برگزاری نشست خبری بهزیستی استان در خصوص میزبانی یزد در پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان کویر، یکی از سیاست‌های اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را تعدد رویدادهای فرهنگی و هنری خواند و گفت: این رویکرد از عوامل ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه است.

وی با بیان این که معمولاً شش ماهه دوم سال فصل جشنواره‌هاست، گفت: در همین راستا، استان با تئاتر مقاومت شروع کرد و امروز افتتاحیه تئاتر استان را خواهیم داشت و بلافاصله بعد از آن، تئاتر معلولان را خواهیم داشت.

عابدی خاطرنشان کرد: نیمه دوم امسال همچنین در شهرستان اردکان میزبان جشنواره تئاتر ایثار هستیم و سپس اولین دوره جشنواره منطقه‌ای فیلم ایستانیس را خواهیم داشت و علاوه بر اینها جشنواره‌های دیگری نیز در حوزه تجسمی، شعر و ادبیات را دنبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه اکنون نگاه به جامعه معلولان متفاوت از سالهای قبل است و دیگر از این قشر به عنوان افرادی ناتوان یاد نمی‌شود چرا که در بخش‌های مختلف شاهد مشارکت خوب معلولان در جامعه هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به مشارکت خوب معلولان در رشته‌های هنری، گفت: آمار آثار رسیده به این جشنواره نشان می‌دهد جریانی در قبال جشنواره‌های مختلف شکل گرفته و خوشبختانه افراد دارای معلولیت خود را در رشته هنری تئاتر سهیم می‌دانند.

وی افزود: قطعاً تقویت این جشنواره باعث می‌شود که جامعه معلولان بیشتر به حضور در این عرصه‌ها ترغیب شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: در استان یزد نیز به ویژه در شهرستان مهریز گروه‌های خوبی در تئاتر معلولان داریم به طوری که اخیراً یزد در جشنواره بین المللی همدان نیز در بین پنج اثر برگزیده کشور حضور داشتند.

عابدی در پایان با بیان این که متاسفانه سالن‌های تئاتر استان از استانداردهای لازم برای حضور معلولان برخوردار نیست، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره بهانه‌ای شود تا سالن‌های نمایش برای حضور افراد دارای معلولیت مناسب سازی شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..