یزد میزبان پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین کویر

مدیر کل بهزیستی استان یزد از برگزاری پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین کویر به میزبانی یزد با رقابت ۲۰ اثر از پنج استان کشورمان خبر داد.

«رضا ابهت»در جمع خبرنگاران استفاده از ظرافتهای هنر و ورزش را یکی از عوامل موثر در توانمندسازی معلولان خواند و تصریح کرد: استان یزد در همین راستا برای دومین بار میزان جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان با حضور هنرمندان پنج استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلجستان، کرمان و یزد است.

وی افزود: این دوره جشنواره از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه با اجرای آثار در چهار سالن سطح شهر برگزار و اختتامیه مراسم نیز در روز چهارشنبه شانزدهم آذرماه انجام خواهد شد.

به گفته ابهت، در این دوره جشنواره، جمعاً ۱۱۸ اثر دریافت شد که پس از چند دوره بازبینی تعداد ۲۰ اثر شامل ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان، شش اثر صخنه‌ای و چهار اثر در بخش خیابانی به بخش رقابت راه یافت.

وی خاطرنشان کرد: هفت مورد از این آثار متعلق به استان یزد، شش اثر از استان خراسان رضوی، چهار اثر از کرمان، سه اثر از سیستان و بلوجستان و یک اثر نیز از استان خراسان جنوبی در این دوره از جشنواره به نمابش در می‌آید.

ابهت همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر شورایی به مدت سه روز در حاشیه این جشنواره با مدرسی استاد «ظفر قهرمانی» و همسرش خبر داد.

این مسئول با بیان این که معلولان جزئی از این جامعه هستند، ابراز امیدواری کرد که اجحافی در پوشش فعالیتهای این بخش از سوی رسانه‌ها صورت نگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره و تبریک پیشاپیش دوازدهم آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت، اعلام کرد: هم اکنون استان یزد ۲۹ هزار و ۴۶۴ معلول تحت پوشش بهزیستی هستند که بیش از نیمی از آنها کم هزینه توانبخشی دریافت می‌کنند.

ابهت هممجنین از حمایت بهزیستی از دو هزار و ۵۰۰ سرپرست خانوار و قریب به ۵۰۰ یتیم در استان خبر داد و گفت: مفتخریم در حکومت جمهوری اسلامی خدمت گذاران این عزیزان هستیم و امیدواریم جامعه‌ای در دسترس‌پذیر را در اختیار انها قرار دهیم.

این مسئول با اشاره به دسترس پذیری خدمات به معلولان اظهار کرد: متاسفانه برخی مسئولان اصرار شدیدی برای جداسازی خدمات ارائه شده بین معلولان از سایر مردم دارند در حالی که معلولان جزئی از این جامعه هستند و تنها باید خدمات ویژه‌تری در برخی بخشها دریافت کنند.

وی با بیان این که تمام ساختمانهای اداری و خدماتی جدید از لحاظ دسترس پذیری مورد توجه قرار گرفته‌اند، گفت:عمده مشکل در بحث مناسب سازی برای معلولان مربوط به ساختمانهای ساخته شده از قبل است که عمدتاً نیازمند اعتبار و فضای مورد نیاز هستند.

ابهت با اشاره به فعالیت ۷۵ مرکز روزانه غیردولتی تحت پوشش بهزیستی که روزانه به دو هزار و ۷۰۰ معلول خدمات ارائه می‌کنند، گفت: در تمام این مراکز دستورالعملهای آموزشی داریم که فعالیتهای هنری نیز بخشی از این اموزشهاست. البته بهزیستی استان در زمینه نخبه یابی نیز ورود کرده و تلاش دارد با شناسایی و حمایت از نخبگان هنری در مسیر تقویت آنها گام بردارد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..