جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد:

جهاد تبیین، جهادگر جنگهای هیبریدی و ترکیبی می‌خواهد

استان یزد تاکید کرد: جهاد تبیین فقط به بازخوانی و بیان کردن منویات فرمانده معظم کل قوا نیست بلکه جهاد تبیین نیازمند جهادگر جنگ هیبریدی و ترکیبی است لذا انسان‌های تک بعدی در این رسالت جایگاهی ندارند.

سرهنگ «حمیدرضا محدث» در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که با حضور «محمدعلی شاه حسینی» معاون توسعه و مدیریت و منابع استانداری یزد، حجت الاسلام «حسن زارع» مسئول دفاتر نهاد رهبری در واحدهای دانشگاه آزاد استان و دکتر «حسن غفوری‌فرد» معاون دانشجویی دانشگاه یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، به شگفتی ها و شاخص های تشکیل بسیج از نگاه مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: بسیج به حضرت امام ملهم شد؛ بسیج یک چیز عادی نبود و افتخار برای سپاه است که شجره بسیج در بستر سپاه نهالش کاشته شد.

وی افزود: جهاد تبیین فقط به بازخوانی و بیان کردن منویات فرمانده معظم کل قوا نیست بلکه جهاد تبیین جهادگر در جنگ هیبریدی و ترکیبی می‌خواهد و انسان‌های تک بعدی در این رسالت جایگاهی ندارند پس باید به همه موارد و شرایط محیطی و اقتصادی و سایبری و در همه ابعاد مجهز و مسلح باشیم تا بتوانیم در این مسیر به عنوان یک جهادگر ایفای نقش کرده و این فرهنگ را در همه حوزه‌ها عملیاتی کنیم چرا که این، یک سازمان یا یک لباس خاص و پرونده نیست و شامل همه افرادی که تفکر جهادی دارند، می شود.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در اقشار تخصصی بسیج استان تصریح کرد: از ویژگی‌ها و شاخص‌های یک بسیجی می‌توان به عنوان یک نیروی کارآمد در همه میدان‌ها که انسان‍‌های چند منظوره و چند وظیفه‌ای را می‌طلبد، نام برد.

محدث در ادامه بیان کرد: الزامات این جنگ ترکیبی را باید قبول کنیم که عصر، عصر دیجیتال و سواد رسانه‌ای است و لازمه باسواد بودن افراد در جامعه امروزی و در جهاد تبیین است.

وی گفت: جهاد تبیین را باید به گونه‌ای گفتمان کنیم که همه مردم احساس کنند که وظیفه‌شان همین است و باورها دچار خدشه نشود و ظرفیت های مردمی را حوزه جهاد تبیین، باید پای کار بیاوریم.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در اقشار تخصصی بسیج استان، اذعان کرد: اساتید و نخبگان سفیران جهاد تبیین هستند و کلاس درس به عنوان مهمترین جایی است که می‌تواند در این امر تاثیر گذار باشد.

وی عنوان کرد: اساتید باید در تخصص‌هایی که دارند مجهز به سایر مسائلی که متناسب با شرایط روز و پیچیدگی های روز در آن قرار داریم، مجهز به جهاد تبیین شوند و به عنوان یک الگو، دانشجو در این راستا عملیاتی شود.

فرمانده سپاه الغدیر در اقشار تخصصی بسیج استان با اشاره به کارگروه‌های مرکز شهید الله‌دادی، هم افزایی و نظامند کردن ظرفیت‌های موجود را به جای خنثی کردن یکدیگر عامل پیشرفت جامعه بیان کرد و گفت: باید مسائل کف جامعه و مشکلاتی که مردم با آن درگیر هستند را با روحیه جهادی حل و اصلاح کنیم و ضمن تعیین اولویت‌ها، عامل پیشرفت و مصداق ید واحد را با دانشگاه داشته باشیم.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد یزد، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در قالب شرکت‌های فناور و دانش بنیان با بیش از ۱۲۰محصول جدید، پخش کلیپ و سرود انقلابی از دیگر برنامه های جنبی این گردهمایی بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..