شناسایی ۸۹ حلقه چاه غیرمجاز در تفت

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های تفت و مهریز از شناسایی ۸۹ حلقه چاه غیرمجاز در حریم قنات‌ها و اراضی کشاورزی در حال بهره برداری یا در حین حفر در تفت خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، حسین ابراهیمی با اشاره به آمار نگران کننده این تعداد حفاری غیرمجاز در شهرستان تفت گفت: پرونده حفاظتی برای مالکان این چاه‌ها تشکیل و اخطار لازم مستند ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب صادر شده است.

وی افزود: از این تعداد چاه شناسایی شده، ۲۴ حلقه پر و مابقی پرونده‌ها نیز مطابق ضوابط و مقررات در حال پیگیری اقدامات حفاظتی است و به واحد حقوقی شرکت ارسال خواهد شد.

رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز، گرفتن ۱۹۵ مورد نمایندگی از دادستانی برای شناسایی، پلمب، پر کردن، توقیف ادوات حفاری غیر مجاز و جمع آوری خطوط انتقال آب غیر مجاز و … را از دیگر اقدامات شاخص این اداره در سال ۱۴۰۱ برشمرد و تصریح کرد: این آمار نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد بیشتر است.

به گفته ابراهیمی از ۳۷ حلقه چاه صنعتی فعال در این شهرستان ۹ حلقه دارای کنتور هوشمند و از ۱۴۴ حلقه چاه کشاورزی فعال نیز ۱۲۱ حلقه مجهز به کنتور هوشمند شده است و تا آخر سال جاری تمام چاه‌ها مجهز به این سیستم خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..