خطر آنفلوآنزای فوق حاد تهدیدی جدی برای صنعت طیور

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به عنوان تهدیدی جدی برای صنعت طیور یاد کرد و گفت: پیشگیری و کاهش بیماری‌ها با رعایت اصول امنیت زیستی امکان‌پذیر است.

«حسن شیخی» در این رابطه خاطرنشان کرد: با آغاز فصل سرما، آمادگی و هماهنگی لازم برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید تقویت شود و برای پیشگیری و مقابله با گسترش این بیماری، باید با نهایت حساسیت وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه پرندگان می‌توانند بدون اینکه خود علائم ابتلا به بیماری را نشان دهند؛ ویروسهای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را با خود جابجا کنند، از صاحبان واحدهای پرورش طیور خواست که توصیه های بهداشتی در خصوص بیماری مهلک و خطرناک آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند و در این زمینه نهایت همکاری را با شبکه دامپزشکی شهرستان داشته باشند.

این مسئول افزود: به منظور پیشگیری از وقوع این بیماری لازم است که برخورد جدی و قاطع با افرادی که اقدام به فروش پرندگان به صورت دوره گرد می‌کنند، شود زیرا فروش پرندگان به صورت دوره گرد باتوجه به اینکه پیشینه بهداشتی ندارند؛ وجه قانونی نداشته و تهدیدی برای پرورش دهنده گان طیور صنعتی است.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان، شیخی در پایان تاکید کرد: جهت پیشگیری از این بیماری خطرناک با فروش مرغ و جوجه زنده به صورت دوره گرد برخورد خواهد کرد و از مسئولان و عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را سریعا به سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

منبع:ایسنا  یزد

بخش نظردهی بسته شده است..