برگزاری مانور ایمنی و زلزله در مدارس بهاباد زلزله‌خیز

مدیر آموزش و پرورش بهاباد گفت: بیست و چهارمین مانور ایمنی و زلزله در تمامی مدارس شهرستان و با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» هشتم آذر برگزار می‌شود.

«حسن رزاقی بهابادی»در جلسه آمادگی برگزاری بیست و چهارمین مانور ایمنی و زلزله در مدارس بهاباد که در آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای مانور آمادگی در برابر تهدیدات و آسیب های زلزله یکی از ماموریت های مهمی است که در راستای ایجاد آمادگی‌های لازم در دانش آموزان، با همکاری مدیریت بحران و سازمان دانش‌آموزی و دستگاه‌های امدادی در مدارس اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: مانورها فرصت آموزش پیش از وقوع حادثه را فراهم ساخته و این موضوع از اضطراب و ترافیک صحنه واقعی حادثه می‌کاهد.

وی بیان کرد: اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس، در حقیقت عینیت‌بخشی به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

رزاقی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی کشور حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله و سیل است، بیان کرد: دانش‌آموزان همان طور که به تحصیل و ارتقای سطح علمی خود توجه ویژه دارند، باید به فراگیری آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها نیز بپردازند چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی، روز سه شنبه هشتم آذرماه حدود ساعت ۱۰ صبح همزمان با سراسر کشور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» و با حضور دستگاه های امدادی و بر اساس دو محور «پناهگیری صحیح» و «خروج اضطراری» اجرا خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد در پایان نیز تصریح کرد: از تمام دستگاه‌های مشارکت‌کننده در اجرای مانور انتظار می‌رود همچون سال‌های گذشته با سازمان دانش‌آموزی و اداره آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگ داشته باشند تا امسال نیز شاهد برگزاری هر چه بهتر و مطلوب‌تر آموزش مقابله با زلزله، حوادث و بلایای طبیعی و نیز مانور زلزله و ایمنی در سطح مدارس باشیم.

گفتنی است؛ این نشست با حضور مسئول مدیریت بحران فرماندری و با دبیری آموزش و پرورش و حضور نمایندگان دستگاه های خدمات رسان در محل اداره آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد.

همچنین یاداور می‌شود؛ شهرستان بهاباد روی گسل زلزله قرار دارد و اینگونه آموزشها برای دانش آموزان و خانواده های آنان ضروری به نظر می رسد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..