افتتاح ۲ کتابخانه روستایی در استان یزد

ساختمان جدید دو باب کتابخانه روستایی در شهرستان‌های خاتم و بافق در آیین‌هایی جداگانه با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد افتتاح شد.

«محسن رفیعی» مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در آیین افتتاح ساختمان جدید کتابخانه پروفسور سمیعی روستای چاهک در شهرستان خاتم ، با بیان این که ساختمان پیشین کتابخانه در محلی استیجاری و در فضای نامناسب قرار داشت، گفت: با توجه به استقبال قابل‌توجه مردم روستا نسبت به کتابخانه و درخواست‌های مکرر برای احداث ساختمان جدید، با ساخت فضای جدید کتابخانه‌ای موافقت و عملیات ساخت آن در سال ۹۵ آغاز شد که هم‌اکنون به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: برای ساخت این کتابخانه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان، مبلغی بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه و پس از تکمیل نیز به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی، مبلغ یک میلیارد ریال صرف تجهیز آن شد.

این مسئول در خصوص تجهیزات این کتابخانه نیز گفت: تمامی تجهیزات این کتابخانه نیز جدید و به‌روز هستند و دقیقاً مشابه تجهیزات کتابخانه‌های بزرگ استان نظیر کتابخانه مرکزی یزد تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتابخانه، هدیه کوچکی از جانب نهاد کتابخانه‌های به مردم بزرگ و فرهنگ‌دوست روستای چاهک است که امیدواریم بهترین استفاده و بهره‌گیری از آن صورت پذیرد.

رفیعی همچنین در آیین افتتاح کتابخانه منتظران مهدی در روستای مبارکه شهرستان بافق اظهار کرد: ساختمان این کتابخانه توسط خیّر نیک‌اندیش بافق، آقای محمد فرزین به نهاد کتابخانه‌ها اهدا شد که جا دارد از کار ارزشمند ایشان تشکر کنیم، چراکه توجه به فرهنگ جامعه را در اولویت اقدامات خیّری خود قرار دادند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم این کتابخانه به شکلی شایسته حفظ و مدیریت شود تا مردم عزیز و کتابخوان روستای مبارکه بافق بتوانند بیشترین بهره‌مندی را از این فضا و امکانات آن داشته باشند و شاهد پرورش انسان‌های بزرگ، عالم و فرهیخته در این کتابخانه باشیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: برای تکمیل و تجهیز این کتابخانه مبلغ ۵۱۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بخشداری، نیم‌درصد شهرداری و کمک‌های مجموعه سنگ‌آهن مرکزی بافق هزینه شد که از این میزان ۲۷۰ میلیون تومان مربوط به هزینه‌های عمرانی و ۲۴۰ میلیون تومان نیز مربوط به تأسیسات و تجهیزات کتابخانه بود.

گفتنی است، ساختمان جدید کتابخانه منتظران مهدی(عج) روستای مباکه بافق در فضایی به مساحت ۲۶۱ مترمربع بنا شده و شامل بخش‌های کودک، نوجوان، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، مخزن کتاب، بخش مرجع و نشریات است.

بخش نظردهی بسته شده است..