استاندار در شورای اداری یزد:

مدیران بسیجی‌وار فکر و عمل کنند/زیست بوم دولت سیزدهم مبتنی بر نوکری مردم است

استاندار یزد با بیان این که مدل مردمی دولت اسلامی تبلور یافته در مکتب بسیج است، از بسیج به عنوان مردمی‌ترین تشکل و فراگیرترین مجموعه مردمی در نظام اسلامی است یاد کرد و همه دستگاه‌ها را به کمک به اجرای سند راهبردی اعتلای بسیج که توسط سپاه و جهت مردمی سازی امور تدوین شده است، موظف کرد.

«مهران فاطمی» در نشست شورای اداری استان یزد با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج، به پیام فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه توسط حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان در بخشی از این پیام می‌فرمایند: «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گل‌دسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند.»

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در ادامه بیانات خود می فرمایند: «بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند.»

استاندار با بیان این که تراز نگاه مدیران دولت سیزدهم به بسیج باید در سطح تراز مطالب فوق باشد، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در بخش پایانی پیام فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه به صراحت می‌فرمایند: «اگر مسئولان نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت»؛ این سخن از زبان یک فقیه و عارف دین شناس است و باید در آن تامل کرد.»

فاطمی با بیان این که مدیران باید بسیجی بوده و بسیجی وار فکر و عمل کنند، افزود: معمار کبیر انقلاب در این پیام همچنین می‌فرمایند؛ «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید.»

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به شعار «دولت مردمی، ایران قوی» دولت سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد: مدل مردمی دولت اسلامی تبلور یافته در مکتب بسیج بوده و بسیج، مردمی ترین تشکل و فراگیرترین مجموعه مردمی در نظام اسلامی است لذا همه دستگاه ها موظف به کمک به اجرای سند راهبردی اعتلای بسیج که توسط سپاه و جهت مردمی سازی امور تدوین شده هستند.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی سپاه همچون برنامه های سند یزد نوین مهم و نیازمند پیگیری جدی دستگاه ها است، اضافه کرد: در قالب برنامه راهبردی سپاه، مسائل مردم در حوزه های مختلف با استفاده از توان مردم و با شبکه سازی مردمی پیگیری و حل می شود لذا جذب حداکثری آحاد مردم و نخبگان برای پیگیری مسائل از اهمیت زیادی برخوردار است.

فاطمی با بیان اینکه پایگاه‌های بسیج ما باید مملو از نخبگان مختلف با سلایق مختلف در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: برنامه راهبردی بسیج باید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه شود و تا هر بخش از تکلیف خود در قبال این برنامه آگاه و هم افزایی لازم شکل گیرد.

استاندار همچنین ضمن قدردانی از برنامه های بسیج و سپاه در طول سال به ویژه در مدیریت مخاطرات اخیر، بیان کرد: عملکرد دستگاه ها در حوزه همکاری با برنامه ها و رویدادهای هفته بسیج ارزیابی شود تا از دستگاه های فعال قدردانی و به دستگاه های کم کار تذکرات لازم ارائه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره‌ای گذرا به اهداف راه اندازی سامانه نماد (نظارت مردمی استان دارالعباده یزد) کرد و گفت: اکوسیستم و زیست بوم دولت عوض شده و مبتنی بر نوکری و کارکری مردم با افتخار است لذا مجموعه دستگاه ها باید خود را با این زیست بوم هماهنگ و به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شأن جز خادمی مردم نداریم، خطاب به مدیران دستگاه ها گفت: سفرهای شهرستانی و حضور در محلات جهت تعیین میزان اثرگذاری تصمیمات در زندگی مردم و احصای مسایل موجود و پاسخگویی به سوالات به مردم در دستورکار قرار گیرد.

استاندار همچنین بر سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران و دیدار با نخبگان استان و نیز ارتقاء جایگاه بچه های انقلابی، حزب الهی و خانواده شهدا در دستگاه ها متناسب با توانمندی و سطح کارشناسی آن ها تاکید کرد.

فاطمی در ادامه به اهداف انتصاب دستیار مردمی و مشاور جوان استاندار اشاره و خاطرنشان کرد: با هماهنگی دستیار مردمی و مشاور جوان استاندار، دستیار مردمی و مشاور جوان دستگاه ها نیز معرفی و انتخاب شوند.

وی همچنین اضافه کرد: همه دستگاه های استان باید سند یزد نوین و محورهای آن را جدی گرفته و متناسب با شرح ماموریت دستگاه خود، اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار در پایان از خدمات ارزنده فرمانداران و مدیران دستگاه ها قدردانی کرد و خطاب به آن ها گفت: انتظار می رود در تراز دولت سیزدهم بیش از این ادای وظیفه و نوکری کنید.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..