دست سخاوت ۲۴ هزار نیکوکار یزدی بر سر ۵۵۰۰ یتیم کمیته امداد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به افزایش دو برابری کمک‌های نیکوکاران استان با شروع بحران کرونا، از حمایت ۲۴ هزار نیکوکار یزدی از ۵۵۰۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد خبر داد.

«علی اکبر سلمانی» ضمن بیان این که در استان یزد ۲۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، گفت: یازده هزار از این خانوارها را زنان سرپرست خانواده اداره می‌کنند و ۱۴ هزار مورد را سالمندان تک نفره شامل می‌شوند.

وی همچنین از حمایت کمیته امداد استان از مجموع پنج هزار و ۵۰۰ یتیم و فرزند محسنین خبر داد و گفت: فرزندان محسنین به آن دسته از کودکانی تلقی می‌شود که پدرشان در قید حیات هستند ولی به دلیل بیماری‌های صعب العلاج از توانمندی لازم برای تامین نیازهای خانواده برخوردار نیستند.

سلمانی با بیان این که در حال حاضر ۲۴ هزار نیکوکار در استان حامی ایتام و فرزندان محسنین هستند، گفت: متاسفانه با شیوع کرونا جمعیت حمایتی کمیته امداد استان به دو برابر افزایش یافت ولی در عین حال کمکهای خیرین و نیکوکاران نیز بیش از دو برابر رشد داشت و اکنون نیز علی رغم فروکش کردن بحران کرونا همچنان شاهد کمکهای چند برابری نیکوکاران استان به نیازمندان هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم نیک اندیش استان می توانند برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین تنها با پرداخت ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان با مراجعه به سامانه اکرام کمیته امداد امام خمینی(ره) به آدرس http://ekram.emdad.ir یا دفاتر کمیته امداد و پایگاه‌های این نهاد در نماز جمعه‌ها، به عنوان پدر یا مادر معنوی این کودکان در این امر خیر مشارکت داشته باشند.

این مسئول با اشاره به ابتلای ۵۰ نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان به بیماریهای صعب العلاجی مانند سرطان خبر داد و گفت: هزینه درمانی این افراد توسط کمیته امداد و با کمک خیرین و تعامل مسئولان تامین می‌شود.

سلمانی در پایان از ارائه خدمات کمیته امداد استان به هشت هزار نفر از مادران شیرده و کودکان دچار سوء تغذیه و مشکلات کم خونی و تالاسمی سخن گفت و عنوان کرد: این نهاد به صورت ماهیانه سهمیه‌ی مواد غذایی را با کمک خیرین تهیه و در اختیار این افراد تحت پوشش قرار می‌دهد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..