کارآفرین برتر کشور و یزد مطرح کرد؛

کارآفرینی نوین اجتماعی مهمترین راهبرد در راستای کنترل نقدینگی است

عضو اتاق تعاون کشور و کارافرین بتر کشور و استان یزد راهکار کنترل نقدینگی قابل توجه در جامعه و کاهش آسیبهای مربوط به آن را حرکت به سمت کارآفرینی اجتماعی نوین خواند و اظهار کرد: این مدل از کارآفرینی با کنار هم قرار دادن سرمایه‌های خرد مردم و دارایی‌های صنعتگران و کارآفرینان، دست یافتنی است.

«محمدرضا رضائی نژاد» در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان که با حضور استاندار یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و جمعی از کارآفرینان برتر استان یزد برگزار شد، تفاوت بخش خدمات با بخش صنعت را وابستگی به زیرساخت‌های حوزه آی تی دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه طی ماه‌های اخیر در این حوزه با مشکلات قابل توجهی روبرو هستیم.

وی با اشاره به مسائلی که بخش خدمات در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: با ادامه روند کنونی شاهد تعدیل قابل توجه نیرو کار خواهیم بود و تبعات آن در آینده‌ی نه چندان دور نمایان خواهد شد.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان بر حمایت ویژه از این بخش و در نظر گرفتن تسهیلات شرایط خاص برای فعالان حوزه خدمات تاکید کرد.

این کارآفرین برتر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعریف کارآفرینی، گفت: بر اساس این تعریف، چهار مدل کارآفرینی وجود دارد که شامل کارآفرینی اقتصادی سنتی، اقتصادی نوین، اجتماعی و اجتماعی نوین هستند.

عضو اتاق تعاون کشور با اشاره به نقدینگی قابل توجه در جامعه، گفت: راهکار کنترل این نقدینگی حرکت به سمت کارآفرینی اجتماعی نوین است.

وی در توضیح این مدل از کارآفرینی نیز گفت: با کنار هم قرار دادن سرمایه‌های خرد مردم و دارایی‌های صنعتگران و کارآفرینان اعم از زمین، سوله، ساختمان و همچنین ارتباطات و تجربیات، می‌توان به این مدل دست یافت.

رضائی‌نژاد افزود: در این نوع از کارآفرینی، سرمایه در گردشی که بانکها برای تامین آن با مشکلاتی روبرو هستند، توسط سرمایه‌گذاران خرد تامین شده و این سرمایه‌گذاران، ارزش افزوده بالاتر از سود بانکی دریافت می‌کنند.

عضو هیئت امنای پارک علم و فناوری یزد ادامه داد: از طرفی کارآفرینان نیز توان راه‌اندازی مجموعه‌های بزرگتر و کارآمدتر را بدون نگرانی از تامین سرمایه خواهد داشت.

این کارآفرین نمونه کشوری در پایان نیز خاطرنشان کرد: با حرکت در این مسیر شاهد کاهش قابل توجه نقدینگی و آسیب‌های مربوط به آن خواهیم بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..