فرمانده سپاه الغدیر یزد:

مهمترین وظیفه امروز بسیج در فضای مجازی ارتقای سواد رسانه‌ای است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد دغدغه امروز استکبار جهانی را بر سر قدرت گرفتن جمهوری اسلامی ذکر کرد و مهمترین وظیفه امروز بسیج در حوزه فضای مجازی را ارتقای سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی در جامعه خواند.

سردار «حسین زارع کمالی»در مراسم اختتامیه رویداد تولید محتوای دیچیتال بسیج مهمترین هدف تشکیل بسیج را مقابله با خدعه و تهدیدات دشمنان خواند و گفت: بسیج به خوبی طی این سالها تهدیدات دشمن را به فرصتها تبدیل کرد.

وی افزود: امروز نیز بسیجیان ما همچون گذشته در راستای بصیرت و عمل به فرامین ولایت فقیه در جبهه مبارزه با دشمنان ایستاده‌اند با این تفاوت که دشمن در سالهای ابتدایی انقلاب بر سر ضعف جمهوری اسلامی برای براندازی انقلاب تلاش می‌کرد ولی امروز دعوای ابرقدرت و استکبار جهانی بر سر قدرت این نظام است و سعی دارد مانع قدرت گرفتن بیشتر جمهوری اسلامی شود.

سردار زارع کمالی ادامه داد: اگر امروز جمهوری اسلامی قدرت بگیرد حکمرانی غرب را به چالش خواهد کشید و حکمرانی اسلای را در جهان خواهد گسترانید.

 

وی خاطرنشان کرد: زمانی دشمن تلاش می‌کرد کمترین تجهیزات نظامی به کشورمان وارد نشود یا چرا سفارت استکبار را در کشورمان تعطیل کرده‌ایم ولی امروز چالش دشمن این است که چرا تجهیزات نظامی فوق پیشرفته را به جبهه مقاومت صادر می‌کنیم و مرزهای رژیم صهیونیستی را ناامن کرده‌ایم.

وی دو دستور مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را امیدآفرینی در فضای مجازی و شکست محاصره تبلیغاتی دشمن خواند و راه و روش تحقق آن را جهاد تبیین به عنوان یک فریضه آنی، همگانی و عینی دانست.فرمانده ارشد سپاه الغدیر استان در ادامه راهکارهای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن را در راستای تجهاد بیین، در ابتدا ارتقای سواد رسانه‌ای و فضای مجازی ذکر کرد و گفت: متاسفانه در هیچ کشوری به اندازه ایران بی بند و باری در فضای مجازی وجود ندارد.

وی اقدام دوم را جبهه شناسی و دشمن شناسی و حضور به موقع در آن جبهه خواند و گفت: باید تدارک جبهه آفندی در فضای مجازی را در دستور کار قرار دهیم و جامعه را به صبر و بصیرت توصیه کنیم.

سردار زارع کمالی با اشاره به ویژگی‌های عمار از جمله امام شناسی، جبهه شناسی و بصیرت‌افزایی، گفت: مالک اشترهای امروز ما نیازمند فعالیتهای عمارگونه هستند و وظیفه امروز ما در جبهه فضای مجازی فعالیت عمارگونه است.

مهمترین وظیفه امروز بسیج در فضای مجازی ارتقای سواد رسانه‌ای است

آیت الله «سید محمدکاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به زیربناهای فرهنگ بسیج که در قران کریم به آنها اشاره شده است، گفت: بسیجیان در برابر حوادث و مشکلات در مسیر هدفشان و نیز نسبت به مسائل مادی احساس ضعف نمی‌کنند.

وی گفت: امروز احساس می‌کنیم به رغم قدرت در جنگ ابزاری، در حوزه افکار دچار ضعف هستیم و باید مانند ابتدای انقلاب که خودمان را در جنگ ابزاری تقویت کردیم، در این حوزه نیز خود را تقویت کنیم.

امام جمعه بخش مرکزی عنوان کرد: دشمن در جنگ ابزاری و جنگ سخت به نقاط قوت ما حمله می‌کند ولی در جنگ نرم از نقاط ضعف ما برای ضربه زدن به ما ورود می‌کند.

وی تاکید کرد: دیگر ویژگی بسیج این است که هیچگاه تن به ذلت نمی‌دهد و چه در جنگ ابزاری و چه در جنگ ادراکی تا پای جان ایستاده است.

وی گفت: باید از حالت تدافعی در جنگ ادراکی و افکاری به حالت تهاجمی درآییم و مسئولان نیز باید در این راستا حمایت کنند.

آیت الله مدرسی در پایان گفت: فعالان این بخش باید در کنار فعالیتهایشان، همانند گیاهی که در حین رشد جوانه می‌زند، نیروهای موثری را نیز در این عرصه پرورش دهند.

 

«محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد و اشکذر نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: اگر در عرصه دفاع مقدس با دشمن در جنگ سخت جنگیدیم ولی امروز نیاز است که بسیج فضای مجازی برای مقابله با جنگ نرم شکل بگیرد.

وی با اشاره به تغییر ابزار جنگ امروز با دشمن، گفت: در جریانات اخیر کشور هیچ سخنی از حمله نظامی نیست بلکه دشمن با تصویرسازی از طریق فضای مجازی به مدیریت افکار عمومی می‌پردازد.

جوکار با اشاره به بی توجهی به توصیه‌های سالهای گذشته در مورد فضای مجازی از سوی مسئولان مربوطه که به نوعی خیانت به کشور بود، گفت: در جریان کرونا، فضای مجازی را بدون نظارت در اختیار جوانانمان قرار دادیم و توسط فضای مجازی مدیریت شدند.

وی اظهار کرد: اگر پایه‌های دینی و ملی ما قوی باشد، سواد رسانه‌ای به خودی خود شکل می‌گیرد و فضای مجازی صدمه‌ای به ما وارد نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت تصویرسازی رسانه‌ها در حریان وقوع حوادث و اتفاقات اخیر، گفت: سالانه ۴۶۰۰ زندانی در زندانهای آمریکا کشته می‌شوند ولی آیا در دنیا دیده می‌شود اما اگر یک نفر در زندانهای ما بیمار یا کشته شود، رسانه‌های معاند به خوبی از ابزار فضای مجازی استفاده و بر علیه کشورمان تصویرسازی می‌کند.

 

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به کوتاهی و کم کاری دولتهای گذشته در تامین زیرساختهای فضای مجازی، گفت: دشمن با استفاده از فضای مجازی خشونت را ترویج می‌کند ولی نام و تصویر شهدای ما د را به عنوان ترویج خشونت از فضای مجازی حذف می‌کند.

وی تصویرسازی و تولید محتوای را ارزشمند و مهم خواند و گفت: دشمن می‌داند با این آشوبها نمی‌تواند موجب براندازی نظام شود ولی تلاش دارد از این طریق در جریان مذاکرات از کشورمان امتیاز بگیرد و فضای داخلی کشور را بی ثبات و ناامن کند.

وی یکی دیگر از اهداف دشمنان در حوادث اخیر را کشته سازی خواند و گفت: نیروی انتظامی در جریانات اخیر نهایت سعه صدر را با آشوبگران داشته و حتی مجوز هیچ سلاحی بجز سلاح پینت‌بال برای مقابله با اغتشاشگران صادر نشده است.

جوکار در پایان تاکید کرد: امروز جایگاه جمهوری اسلامی به عنوان بازیگر اصلی در غرب آسیا برای کشورهای معاند مشهود است و فشارهای وارد شده برای کسب امتیاز از ایران جهت تامین انرژی اروپاست ولی این درماندگی دشمن قطعاً ادامه خواهد داشت و جمهوری اسلامی پاینده خواهد ماند.

 

در جریان این مراسم از برترین‌های رویداد تولید محتوای دیچیتال بسیج در بخشهای مختلف و نیز فعالان فضای مجازی بسیج تجلیل شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..