رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

کارآفرینی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی تدریس شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به این که کارآفرینی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی تدریس شود، گفت: همایش تجلیل از کارآفرینان باید در مراکز دانشگاهی و با حضور دانشجویان جهت انتقال تجارب به نسل آینده برگزار شود.

«محمد صالح جوکار» در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان با تاکید بر این که کارآفرینان با اقدام ارزشمند خود مسیری را برای رشد و پیشرفت کشور، استان و مردم آن منطقه به وجود می‌آورند، گفت: زندگی‌نامه کارآفرینان با توجه به تجربیات و اقدامات ارزشمندی که داشته‌اند می‌تواند برای نسل آینده و استفاده آنها از این تجربیات به تصویر کشیده شود.

وی با بیان این که زندگینامه کارآفرینان برای نسل جوان و دانشگاهی سبب تحول جدی خواهد شد، اظهار کرد: موضوع کارآفرینی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی تدریس شود تا دانشجویان بتوانند از مطالب آن بهره برده و پس از فارغ التحصیلی از آن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: داشتن سرمایه به تنهایی امکان پذیر نیست بلکه فکر برتر و خلاقیت نتیجه بخش خواهد بود و یک کارآفرین موفق را رقم خواهد زد.

نماینده مردم یزد و اشکذر اظهار کرد: امروز ظرفیت‌های بسیاری در جامعه وجود دارد که اگر استفاده شود بهترین تولید، محصول و خدمات را می توانیم به جامعه ارائه دهیم.

جوکار با تاکید بر این که مراسم تقدیر از کارآفرینان باید در مراکز دانشگاهی برگزار شود، افزود: این همایش باید در بین دانشجویان برگزار شود و کارآفرینان تجارب چندین ساله خود را برای دانشجویان و علاقه مندان به بازار کار توضیح بدهند.

رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس ادامه داد: امروز در دنیا بین کارآفرینی، تولید و تولید ناخالص ملی یک همبستگی جدی وجود دارد و این درصد همبستگی در برخی از کشورهای توسعه یافته تا ۵۷ درصد اعلام شده است. کارآفرینی می تواند تولید ناخالص ملی و درآمد ملی را افزایش و رفاه و آسایش را در جامعه به بار آورد.

جوکار توسعه فعالیت‌های کارآفرینی را تنها را برون رفت از تنگناهای موجود در کشور دانست و تاکید کرد: سازمان ملی توسعه کارآفرینی و حمایت از صنایع خرد و کوچک در بسیاری از کشورها شکل گرفته و برروی این مسئله به شکل جدی کار صورت می گیرد و حتی در برخی از کشورها با توجه به اهمیت آن به یک وزارتخانه با عنوان وزارت کارآفرینی و توسعه راه اندازی شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..