امام‌ جمعه ابرکوه؛

میراث فرهنگی میراث دار خشت و گِل نیست

امام‌جمعه ابرکوه گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، میراث دار خشت و گِل نیست که همواره برای حفظ آن بخشنامه صادر کند.

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در نشستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و برخی مسئولین شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، میراث دار خشت و گل نیست که همواره برای حفظ آن بخشنامه صادر کند بلکه میراث دار فکر، فرهنگ، جلوه‌های تمدن و نمادهای تدین تاریخ ایران باستان است.

وی تأکید کرد: لازمه رسالت فوق و حفظ فکر، فرهنگ و جلوه‌های تدین تاریخ ایران، داشتن موضع حساس در قبال فرهنگ وارداتی و آثار زشت و مخرب فرهنگ فرنگ در نمادهای مسکونی، آپارتمانی، خانه‌های اُپن و برهنه از فرهنگ حفظ نوامیس است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری ابرکوه را شهر کهن توصیف کردند، در بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی مسکونی این ویژگی را در سِتر حرمت نوامیس با بنشین های اندرونی و بیرونی و در دسترس و در چشم نبودن حرم‌سرای خانواده‌ها را در این خانه‌ها می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ترویج این فرهنگ تاکنون چه میزان میراث داری کرده و شیوه تقابل با آثار تمدن بی‌بنیان غربی را به ما در کشور آموخته است؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تأکید کرد: گردشگری هدفمند مورد توصیه قرآن مجید است و ترسیم هدف از ناحیه مکتب قرآن، عِبرَت گیری از سرنوشت تباه شده اقوام سرکش و طاغی و فاسد گذشته است تا آیندگان آینده خود را با آموزه‌های فاسد غربی تباه نسازند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..