در بازدید از بهزیستی مطرح شد؛

به‌ جای دستگاه‌های کلان فرمایشی و اجرایی، بهزیستی حمایت شود

امام‌جمعه ابرکوه در جمع کارکنان اداره بهزیستی شهرستان ابرکوه گفت: به‌جای دستگاه‌های کلان فرمایشی و اجرایی و غیر اجرایی که تا کنون مورد حمایت بی‌حدوحصر مالی بوده‌اند، باید بهزیستی و سایر دستگاه‌های امدادی مورد حمایت قرار گیرند.

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» ضمن بازدید از مجموعه اداره بهزیستی شهرستان، در جمع کارکنان این مجموعه اظهار کرد: مبنای شکل‌گیری نظام اسلامی باید محرومیت‌زدایی و ایجاد وحدت رویه اجتماعی در بخش معیشتی باشد؛ لکن عملاً به این هدف شعاری که باید یکی از آورده‌های عدالت اجتماعی باشد، نرسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل نرسیدن به اهداف محرومیت‌زدایی و عدالت اجتماعی این است که برخی مسئولین زمانی که وارد گود اجرایی می‌شوند، چالش‌ها و مشکلات فراوانی را پیش روی خود می‌بینند و نمی‌توانند رضایت همه را جلب کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: این نقیصه کار ما است که علی‌رغم شعارهای محرومیت‌زدایی، مبارزه با فقر و تنگ‌دستی، حمایت از مستضعفین و محرومین، در مقام عمل هنوز فاصله بین فقر و غنا کاملاً خودش را نشان می‌دهد و شکاف سطح معیشتی فقیر و غنی نمایان است.

وی با بیان اینکه برطرف کردن این چالش بسیار دشوار است و باید از قبل تدابیری اندیشیده می‌شد، افزود: سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده مبنی بر حمایت از محرومان باید در زمینه ایجاد خودکفایی باشد، نه سیر کردن گرسنگان به صورت مقطعی. لذا باید برنامه‌ها به شکلی باشد که فرد نیازمند، توانایی‌های خود را بشناسد و به همین واسطه وارد میدان اشتغال و کسب درآمد شود تا بتواند خود را تأمین کند.

حسینی تأکید کرد: آرمان انقلاب ایجاد توازن اجتماعی در بخش ثروت و معیشتی و هدف‌گذاری برای نظام اجتماعی در جهت رفع فقر و محرومیت و آسیب‌های اجتماعی است؛ اما باور ما این است که به‌جای دستگاه‌های کلان فرمایشی، اجرایی و غیر اجرایی که تا کنون مورد حمایت بی‌حدوحصر مالی بوده‌اند، باید بهزیستی و سایر دستگاه‌های امدادی مورد حمایت قرار گیرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..