تجدیدنظر در رای تخریب ساختمان‌های متخلف

رئیس شورای اسلامی شهر یزد: رای تخریب ساختمان‌هایی که موانع و تخلفات را رفع کردند در صورت موافقت قضات مجددا بررسی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، عزیزالله سیفی در جلسه شورای اسلامی شهر در خصوص رأی تخریب ساختمان‌های دارای تخلف در ماده ۱۰۰ گفت: جلسه‌ای با مدیرکل دادگستری استان و جمعی از قضات و معاونان دادگستری و نمایندگان شهرداری و استانداری تشکیل شد و رای‌های تخریب سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: برخی رأی‌های تخریبی که توسط کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ صادر شده است اکنون صورتی برای رأی صادر شده وجود ندارد یعنی درواقع آن جرمی که برای پروژه و ساختمان رای تخریب صادر شده، دیگر وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: به عنوان مثال بعضی واحد‌های مسکونی که به دلیل اینکه خارج از محدوده بودن، رای تخریب صادر شده بود، اما اکنون داخل محدوده قرار گرفته اند یا باتوجه به شکایت همسایه‌ای در خصوص ساختمان، رای تخریب صادر شده، اما شکایت برطرف شده است.

سیفی اظهار داشت: قرار شد پیش نویسی برای این کار تهیه شود که رأی‌های صادر شده مجددا در کمیسیون‌ها مطرح و در خصوص تخریب یا عدم تخریب آن بحث شود تا اگر ساختمان دیگر نیاز به تخریب ندارد و مالک موانع را رفع کرده است از اقدام تخریب جلوگیری و پرونده مختومه گردد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با بررسی مجدد حدود هزار و ۳۰۰ پرونده در این باره حل شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..