آغاز طرح مهارت‌های زندگی در مدارس سمای یزد

طرح مهارت‌های زندگی در مدارس سمای یزد با محور حیات طیبه در ۲۵ عنوان اجرایی شد.

به گزارش یزدی نیوز، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: اجرای طرح مهارت‌های زندگی مبتنی بر حیات طیبه در مدارس سمای شهر یزد با ۲۵ عنوان آغاز شد.

سیدعلی المدرسی افزود: باید هدایت تحصیلی را متناسب با هر گروه سنی به تفکیک دختر و پسر و سیستم را برای ارائه این خدمت به دانش‌آموز و خانواده آنان طراحی کنیم، امیدواریم به بخش‌هایی از اهداف طراحی شده دست پیدا کنیم.
وی اشاره کرد: پیچیدگی‌هایی که اکنون در مسیر هدایت تحصیلی وجود دارد نوع سلوک و سبک زندگی در خانواده‌هاست و تفاوت این موضوع در هر شهرستان و استان متفاوت است.

معاون آموزش‌های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تاکید کرد: حرکت بابرنامه در این مسیر اهمیت دارد و در هر گروه سنی برنامه‌ریزی اختصاصی برای حرکت به سمت تعالی، شناخت خود، توانمندی‌ها و پیچیدگی‌هایی که خداوند در وجود او به امانت گذاشته، لازم است و همزمان باید با این مسئله ابزار‌ها و وسایل برای رشد حداقلی او مهیا شده باشد.

وی با اشاره به اینکه ورود سما در حوزه مهارتی، تقویت دبیرستان‌ها و توجه به دوره دوم در دبیرستان یک مسئله کلیدی و حساس است افزود: اگر پایه‌های هدایت تحصیلی آن در دوره قبل درست طراحی و شکل‌گیری نشده باشد امکان‌پذیر نیست.

المدرسی افزود: بهره‌مندی از دیدگاه مسئولان مجموعه مدارس سما اهمیت دارد و مدارس باید به سمت معلم توانمند حرکت کنند؛ چراکه معلم توانمند می‌تواند در چند جهت برای دانش‌آموز الگو باشد.

معاون آموزش‌های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد تأکید کرد: مدیران باید از اینکه دانش‌آموز با فردی مواجه شود که در اخلاق و معرفت دینی دارای نقص است، بپرهیزند؛ چراکه رویکرد جدید ما در مجموعه‌های سما اجرای طرح مهارت‌های زندگی است که به صورت پایلوت در شهر یزد و در سطح مدارس ابتدایی آغاز و تشکیلات جدیدی برای این طرح در مدارس ابتدایی ایجاد شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..