فرمانده سپاه الغدیر یزد ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج:

دغدغه امروز دشمن مهار اقتدار جمهوری اسلامی است

فرمانده سپاه الغدیر یزد با بیان این که اگر مهار جمهوری اسلامی انجام نشود، افول قدرتهای جهان قطعی است، اظهار کرد: درگیری امروز دشمن با ما نه از روی ضعف جمهوری اسلامی ایران بلکه ناشی از اقتدار این نظام است.

سردار «حسین زارع کمالی»  به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگار ضمن گرامیداشت این مناسبت، از اصحاب رسانه به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرد و گفت: رسانه‌ها در جنگ ترکیبی جزو پیش قراولان مبارزه با دشمن محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به شرایط و حوادث یکی دو سال گذشته از شیوع کرونا، حوادث سیل و واژگونی قطار تا وضعیت کنونی استان، گفت: اگر رسانه ها در این جریانات به موقع نقش آفرینی نمی کردند، کار بسیار سخت تر از حال حاضر بود لذا از این فعالیت عمارگونه در مباحث بصیرت افزایی قدردانی می‌کنیم.

فرمانده سپاه الغدیر ضمن گلایه از کوتاهی در پرداختن و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: امروز درگیری ما با دشمن و اقدامات دشمن از روی ضعف جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه از روی اقتدار این نظام است لذا دشمن بیشتر از براندازی به دنبال مهار جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: خلاصه بیانیه دوم انقلاب این است که «ما کجا بودیم، کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم» و اگر به خوبی آن را تبیین کرده بودیم، امروز با چنین مشکلاتی در جامعه مواجه نمی‌شدیم.

سردار زارع کمالی با اشاره به اقتدار کشورمان طی سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مواجه با حربه‌های مختلف دشمن، گفت: در حالی روزی دشمن به دنبال تلاش برای جلوگیری از دستیابی به سلاحهای سبک بود، امروز دغدغه دشمن صدور سلاحهای سنگین از جمهوری اسلامی به جبهه های مقاومت است.

وی تاکید کرد: اگر مهار جمهوری اسلامی انجام نشود، افول قدرت‌های جهان قطعاً اتفاق خواهد افتاد لذا دعوای امروز دشمن بر سر جلوگیری از ترویج حکمرانی اسلامی است تا دموکراسی غرب کمرنگ تر از حال حاضر نشود.

فرمانده ارشد سپاه یزد خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی دارای اقتدار است؛ هرچند تا جایگاه واقعی انقلاب و مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب که ایجاد تمدن نوین اسلامی برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت است، فاصله داریم و وضعیت امروزمان نیز زیبنده مردم کشورمان نیست ولی می‌توانیم در همه ابعاد بهتر از وضع کنونی باشیم.

وی با اشاره به اقدامات بسیج استان طی یکسال اخیر،‌ تصریح کرد: بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب در سال گذشته، تدوین سند ۱۰ ساله بسیج در دستور کار قرار گرفت و مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی با برشمردن اهداف این سند در جهت استحکام بخشی درونی و بیرونی بسیج، اظهار کرد: چهار راهبرد در این راستا تعریف شد که ذیل این راهبردها اقدامات متعددی از سوی بسیج صورت گرفته است.

سردار زارع کمالی ضمن تشریح برخی از این برنامه‌ها و اقدامات، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی بسیج تبدیل تهدیدها به فرصتهاست لذا حضور آگاهانه، خالصانه و با بصیرت در صحنه های مورد نیاز انقلاب از رویکردها بسیج است و در یک کلام بسیج جزئی از مردم و در کنار مردم است.

وی با اشاره به روز شمار هفته بسیج از یکشنبه ۲۹ آبان ماه تا شنبه پنجم آذرماه، عناوین این روزها را شامل «بسیج سازندگی و پیشرفت»، «بسیج، مسجدمحوری و جامعه اسلامی»، «بسیج نواوری و جهاد علمی»،‌ «بسیج، مردم سالاری و ایران قوی و مستقل»، «بسیج مظهر جهاد و شهادت»، «بسیج، ایمان و تربیت اسلامی»، «بسیج، مقاومت و اقتدار ملی»، ذکر کرد.‌

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته بسیج در استان که از ۲۸ آبانماه آغاز و تا هشتم آذرماه ادامه خواهد داشت، از جمله این برنامه‌ها را افتتاحیه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی رزمایش جهادی فاطمی، اختتامیه رویداد تولید محتوی دیجیتال، اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج مساجد و محلات، جشنواره جهادگران علم و فناوری و تجلیل از عوامل رویداد علمی ملی«تا ثریا»، ذکر کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان تجلیل از نویسندگان بسیجی و رونمایی از کتب دفاع مقدس، افتتاح رزمایش جهادگران فاطمی، عطرافشانی قبور معظم شهدا، همایش زیست عفیفانه، میقات صالحین با حضور گروه‌های نقش افرین در نماز جمعه، همایش جریان شناسی فدک ویژه مداحان مدیران هیات مذهبی و شعرای آیینی، اجتماع اقتدار بسیجیان، آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد و تجلیل از خیرین همزمان با سراسر کشور و همایش دختران حاج قاسم را از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد.

حجت السلام «کاظم کریم‌بیگی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان نیز در این نشست با اشاره به آیاتی از سوره ابراهیم، گفت: در تاریخ اسلام، چهار یوم الله شامل بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور وجود دارد لذا مقطعی که ما در آن قرار داریم زمینه سازی ظهور است و بسیج در تمدن سازی اسلامی و یوم الله ظهور که آخرین یوم الله در تاریخ انبیا و اولیاء است، وظیفه زمینه سازی دارد.

وی ادامه داد: قران برتری‌هایی مانند تقوا، جهاد، علم و عرفان را برمی‌شمارد و امام (ره) که در تمام این برتری‌ها در صدر قرار داشتتند، عنوان می‌کردند از خدا می‌خواهم من را در کنار بسیجیان قرار دهد.

کریم بیگی در پایان بسیجی خواندن را مشکل تر از بسیجی شدن دانست و ابراز امیدواری کرد که همه در این مسیر مستدام و صاحب قدم بمانند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..