عضو شورای شهر یزد مطرح کرد؛

تفکیک‌های غیرمجاز از عوامل تخلفات ساختمانی است/پلیس گشت ساختمان کارایی قبل را ندارد

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که خریداران زمین‌های غیر مجاز در هنگام صدور پروانه و ساخت و ساز هزینه بیشتری را متحمل می شوند، یکی از مشکلاتی که در سطح شهر باعث تخلفات ساختمانی شده را تفکیک‌های غیرمجاز خواند.

«فخر السادات خامسی» در نشست علنی شورای شهر یزد اظهار کرد: خریداران زمین‌های غیر مجاز در هنگام صدور پروانه و ساخت و ساز هزینه بیشتری را متحمل می شوند.

وی با بیان این که فروش برخی زمین‌های سطح شهر، قراردادی و بدون پروانه و از طریق تفکیک های غیر مجاز صورت می‌گیرد، افزود: این زمین‌ها به دلیل هزینه‌های پایین‌تر مورد توجه برخی شهروندان برای خرید قرار می‌گیرند، در صورتی که در خصوص این زمین‌ها، شهرداری مطابق ماده ۱۰۱، حق سرانه را به دلیل غیر مجاز بودن تفکیک در زمان ساخت و ساز از شخص خریدار أخذ می‌کند و این درحالیست که در مورد زمین‌هایی با تفکیک مجاز، حق سرانه از مالک اولیه زمین أخذ می‌شود.

عضو شورای شهر یزد گفت: شهروندان در جریان باشند که ارزانی زمین‌های غیرمجاز بی دلیل نیست و زمان ساخت و ساز باید هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند.

خامسی در خصوص دیگر مشکلات زمین‌های قولنامه‌ای نیز گفت: گاهی زمین‌های خریداری شده در طرح شهرداری واقع شده است و خریدار از آن اطلاع ندارد که باعث می‌شود هنگام ساخت با مشکلاتی روبه‌رو شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در خصوص پلیس گشت ساختمان نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در سطح شهر باعث تخلفات ساختمانی شده است، تفکیک‌های غیرمجاز است و برای حل این معضل پلیس گشت ساختمان راه اندازی شد تا مانع از ساخت و سازهای غیر مجاز شود اما متأسفانه پلیس ساختمان کارایی قبل را ندارد و نظارت کافی بر ساخت و ساز ها صورت نمی‌گیرد لذا ضرورت دارد شهرداری اقدامات لازم را برای تقویت نظارت بر ساخت و سازها انجام دهد.

خامسی در پایان با تاکید بر این که شهرداری باید به عنوان یک نهاد شهری و خدمت رسان به مردم از ساخت و ساز های غیر مجاز جلوگیری کند، گفت: نباید ساخت و ساز در زمین‌های غیر مجاز صورت پذیرد و بعد برای تخریب آن اقدام شود و شهروندان متحمل آسیب های مالی زیادی شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..