لزوم مدیریت یکپارچه خواهر خوانده‌های شهر یزد جهت ارائه دستاوردها

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مدیریت یکپارچه خواهر خوانده های شهر یزد جهت ارائه دستاوردهای علمی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری برای عموم شهروندان یزدی ضرورت دارد.

«بی‌بی فاطمه حقیرالسادات» در نشست جمعی از فعالان گردشگری، بیان کرد: از سال ۱۳۸۶ بحث خواهرخوانده ها در یزد آغاز شد و ابتدا با شهر یاسبرین و مجارستان خواهر خواندگی صورت گرفت. در دوران کرونا ارتباط حضوری با خواهرخواندها امکان پذیر نبود و به صورت مجازی ارتباط برقرار می شد هم اکنون یزد با هشت شهر دنیا رابطه خواهر خواندگی دارد و حدود ۱۰ شهر نیز در لیست خواهر خواندگی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: بحث خواهرخواندگی و ارتباط با شهر های مختلف دنیا از وظایف شهرداری ها است و معضلی که این سال ها وجود داشت عدم مدیریت یک پارچه خواهرخوانده های شهر یزد بود که به همین دلیل درحال حاضر امکان رصد خروجی و دستاوردهای تجاری، فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و اجتماعی این ارتباط محیا نیست.

به گفته حقیرالسادات، لازم است در آینده نزدیک با همکاری روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری، مدیریت یک پارچه در بدنه شهرداری شکل بگیرد و آیین نامه هایی برای مدیریت تعیین شود و هر ارتباط اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و…با شهر های خواهر خوانده به صورت گزارش به شورای‌ اسلامی شهر اعلام گردد.

رئیس کمیسون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای شهر در خصوص بحث تبادلات فرهنگی و جشنواره های مختلف بین خواهرخوانده ها گفت: در قالب این جشنواره ها تبادل فرهنگی صورت میگیرد و درصدد هستیم با تهیه تقویم، جشنواره هایی بین خواهر خوانده ها و شهر یزد برگزار شود که هدف از برگزاری افزایش حضور گردشگر به شهر یزد است.

حقیرالسادات در مورد شروع رویداد گردشگری شهری نیز گفت: این رویداد ارائه نیاز های فناوری گردشگری شهری یزد است و از ۲۲ آبان افتتاح و در جلسه شورای توسعه گردشگری استان با حضور استاندار و فعالان گردشگری رونمایی شد.

این مسئول در پایان اضافه کرد: گزارش کاملی در خصوص شش محور اصلی رویداد و یازده نیاز فناورانه آن باتوجه به مصاحبه از مدیران مختلف شهرداری ارائه شد، دفترچه این رویداد در قالب شناسنامه نیازها تهیه شده و به صورت فایل در اختیار مخاطبین قرار گرفت، مخاطبان از جمله شرکت های دانش بنیان تا سی آذر ماه فرصت دارند طرح های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..