یک مقام مسئول دردادگستری یزدهشدار داد:

مرکز مراقبت بعد از خروج معتادان در یزد وجود ندارد

معاون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان یزد از اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی استان یزد یاد کرد و گفت: مرکز مراقبت بعد از خروج معتادان در یزد وجود ندارد.

به گزارش یزدی نیوز علی اصغر رفاهی در جلسه کمیته بررسی آسیب های اجتماعی و اولویت بندی رسیدگی به آسیب ها در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی مدت‌ها با تلاش و زحمت در زندان، کمپ و … از بین می‌رود اما متاسفانه مرکز مراقبت بعد از خروج معتادان در یزد وجود ندارد.

وی افزود: نبود چنین مراکزی تلاش‌های صورت گرفته در راستای ترک اعتیاد معتادان را بی اثر می کند زیرا معتادان به لحاظ روحی و روانی، اجتماعی، فرهنگی و … نیازمند حمایت هستند.

رفاهی در مورد وضعیت جرائم و آسیب‌های اجتماعی استان یزد نیز اظهار داشت: در حوزه جرائم اگر آمار پرونده‌های موادمخدر و جرائم خانواده موادمخدر را در مجموع یکی تلقی کنیم، موادمخدر رتبه نخست را به خود اختصاص خواهد داد اما در صورتی‌ که جرائم این حوزه تک‌ به تک مورد بررسی قرار گیرد، سرقت در رتبه نخست قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: به این ترتیب موادمخدر، سرقت، ایراد ضرب و جرح عمدی، تصادفات، توهین، تهدید، کلاهبرداری، تخریب، خیانت در امانت و صدور چک بلامحل نیز به ترتیب ۱۰ جرم اول استان یزد به شمار می‌روند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان یزد بیان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز اعتیاد، طلاق، مهاجرت و حضور اتباع خارجی، انحرافات اخلاقی و خشونت خانگی پنج آسیب اجتماعی اول استان یزد هستند.

وی، یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان یزد را طلاق برشمرد و افزود: در مباحث مرتبط با طلاق عوامل متعددی دخیل هستند اما دخالت اطرافیان اگر در رتبه نخست نباشد، جزو سه عامل اصلی طلاق در استان یزد است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان یزد بیان کرد: در حوزه طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی بزرگ، کارهای پژوهشی بسیاری انجام شده و همه راهکارها و برنامه‌ها مشخص است اما هنوز کسی وارد بحث اجرا نشده است.

وی افزود: در این حوزه مباحث فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد به نحوی که خانواده بر ضرورت آموزش و آگاهی‌های قبل از ازدواج اشراف کامل داشته باشد و به جایی برسیم که خانواده‌ها همانگونه که دغدغه تهیه جهیزیه دارند، دغدغه آموزش‌های قبل از ازدواج و بعد از ازدواج را نیز داشته باشند.

مهر
 

بخش نظردهی بسته شده است..