نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد؛

لزوم برنامه‌ریزی متقن و مستدل فعالیتهای حقوقی هلال احمر

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: فعالیتهای حقوقی هلال احمر نیازمند برنامه ریزی متقن و مستدل به منظور اعتمادسازی در بین مردم است.

حجت الاسلام «عبدالحسین معزی» در یازدهمین گردهمایی آموزشی، علمی و کاربردی مسئولان و مدیران حقوقی، املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که به میزبانی یزد آغاز بکار کرد، اظهار کرد: در یک جمله کوتاه تعریف این حوزه، صیانت از ملک و موقوفات و همچنین صیانت از حیثیت و آبرو و حقوق انسانها در جمعیت هلال احمر است.

وی با اشاره به گستردگی مباحث حقوقی، ادامه داد: حفاظت از اموال هلال احمر در مسیر ایجاد آرامش و زندگی مردم در هنگام بروز حوادث و کاهش رنج مردم، سلامت جامعه و در مسیر صلح و دوستی و برادری است.

حجت الاسلام معزی در ادامه به بیانات حضرت امیرالمومنین(ع) خطاب به کمیل در باب اهمیت شناخت نسبت به مسائل، اشاره و بیان کرد: تا در مورد مسائل شناخت پیدا نکنیم، نمی توانیم در باره آنها اقدام کنیم ولی آیا ما که می‌خواهیم از ملک و موقوفات هلال احمر حفاظت کنیم، نسبت به وظایف خودمان نیز این صیانت را داریم.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ دینی در جمعیت هلال احمر در همین راستا، تصریح کرد: در قران بیش از ۲۷۰ مرتبه کلمه حق بکار رفته است و در کلمات ائمه ما نیز به کرات بکار رفته است که به معنای وظایف و تکلیفهاست.

وی حقوق و وظایف انسانها در قبال بخشهای مختلف عالم هستی را یادآور شد و گفت: مهمترین حق خداوند بر گردن انسانها، پرستش خداوند و پرهیز از شرک ورزیدن نسبت به وی است چرا که اگر مخلصانه او را بپرستیم، خداوند بر خود مقرر کرده که دنیا و آخرت انسان را کفایت کند.

این مقام مسئول به حق خودمان بر خودمان نیز اشاره و عنوان کرد: باید در کنار وظیفه صیانت، حفاظت از وجودمان در طاعت بر خدا نیز باید رعایت کنیم.

وی حق مومنین نسبت به همدیگر را یادآور شد و گفت: مومنان نسبت به هم برادر هستند و در قبال هم ۷۰ حق برعهده دارند که از آسانترین آنها، دوست داشتن آنچه برای برادر مومن خود دوست داریم، است و باید این را در جمعیت هلال احمر که شعار مهربانی دارد، مورد اهتمام باشد.

وی موقوفات هلال احمر را سرمایه‌های بزرگی خواند که هم از بعد مالی و هم بعد معنوی حائز اهمیت است.

حجت الاسلام معزی خاطرنشان کرد: ۳۵ محور بحثی در حوزه حقوقی داریم که نیازمند برنامه ریزی متقن و همچنین برنامه ریزی استدلالی به منظور امر اعتمادسازی در بین مردم نسبت به هلال احمر است.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا جمعیت هلال احمر به عنوان یک جمعیت غیرانتفاعی و مردمی، همواره مورد اعتماد مردم باشد تا به ویژه در زمینه جذب، ارتقای وقف و رفع اشکالات و موانع در حوزه حقوق و املاک از طریق چابک سازی موفق باشیم.

صیانت خلاقانه از حوزه‌های مختلف جمعیت هلال احمر

دکتر «علی درویش پور» معاون حقوقی و امور استانهای جمعیت هلال احمر کشور نیز در این گردهمایی با اشاره به چالشهای فرا روی جمعیت و استانها، عنوان کرد: حضور و رهنموردهای نماینده ولی فقیه در جمعیت بسیار دلگرم کننده و راهگشا برای جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: انتظار و توقعی که از مدیران حقوقی استانها داریم، صیانت از حوزه‌های مختلف جمعیت در کشور و استانهاست و این امر باید به صورت خلاقانه و همراه با نوآوری انجام شود.

درویش زاده گفت: اگر در کارهایمان عقب ماندگی داریم و نسبت به دستگاه‌های رقیب عقب مانده‌ایم ولی می‌خواهیم از آنها پیشی بگیرند، باید نوآوری و خلاقیت را در کارهایمان داشته باشیم و این نیازمند بازنگری در کارهایمان است تا آنچه زیبنده جمعیت هلال احمر است را رقم بزنیم.

این مسئول در پایان نیز از لازمه‌های هر سازمانی را رعایت نظم و انظباط خواند و گفت: به عنوان یک سازمان امدادی باید این مقوله را در سرلوحه کارهایمان مورد اهتمام داشته باشیم.

فعالیتهای هلال احمر مستلزم همکاریهای حقوقی و املاک

دکتر «محسن حرازی زاده» مدیر جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این نشست ضمن خیرمقدم به حاضران در این گردهمایی، گفت: قطعاً جمعیت هلال احمر در فعالیتهای مختلف خود نیازمند همکاری سایر بخشها به ویژه حوزه حقوقی، املاک و موقوفات است چرا که این بخشها می‌توانند مولد دیگر بخشهای هلال احمر نیز باشد.

گفتنی است؛ این نشست دو روزه با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی دنبال خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..