خودرو‌های برقی جایگزین مینی بوس‌های فرسوده

فرماندار اردکان:در طرح نوسازی مینی بوس‌های فرسوده، خودرو‌های برقی جایگزین خواهد شد

به گزارش یزدی نیوز فرماندار اردکان گفت: در طرح نوسازی مینی بوس‌های فرسوده این شهرستان با همکاری صنایع خودرو‌های برقی جایگزین خواهد شد

حسین سبزواری در واکنش به مطالبات برخی کاربران فضای مجازی در اردکان افزود: در سطح شهر تقریبا ۳۵۰ دستگاه مینی بوس فرسوده در مسیرکارخانه‌ها و صنایع شهرستان با آلایندگی فراوان در حال تردد هستند.

وی با اشاره باینکه سهم خودور‌های دیزلی در آلودگی هوای این شهر کمتر از صنایع آلاینده نیست از پیگیری جدی مسئولان بمنظور جایگزین کردن خودرو‌های برقی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: به هر صنعت پیشنهاد می‌دهیم تسهیلات و امکانات در اختیار رانندگان خود قرار دهند تا نسبت به نسبت به خرید مینی بوس برقی اقدام نمایند که اگر این اتفاق محقق شود با کاهش مقدار زیادی از آلودگی شهر اردکان روبرو خواهیم شد.

فرمانداراردکان در ادامه با بیان اینکه در شهرستان اردکان هفت موسسه مینی بوس رانی دایر است تصریح کرد: در شهرستان اردکان ۳۷۰ مینی بوس دارای مجوز زیر نظر شهرداری است و ۱۶۰ مینی بوس زیر نظر شهر‌های احمدآباد، عقدا و هم جوار در حال تردد هستند.

سبزواری اظهار داشت: سن فرسودگی ۱۵ سال هست و اکثریت مینی بوس‌های در شهرستان مدل ۸۵ به قبل هستند و در حال حاضر حدود ۱۲۰ مینی بوس هیوندای فقط مدل بالا هستند که از این تعداد هم تعداد اندکی مدل آن‌ها زیر ۸۵ هست.

وی با اشاره به اینکه در شهر اردکان ۲ دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه مینی بوس به عنوان خط واحد در حال تردد هستند که شرایط فرسودگی شامل آنهاست اظهار داشت: در مسیر اردکان به یزد نیز پنج دستگاه مینی بوس در حال خدمت رسانی به مردم است که از این تعداد نیز ۸۰ درصد فرسوده می‌باشند.

سبزواری گفت: در بحث ساماندهی ناوگان عمومی دیزلی که دستور وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها از شهر‌های مجاور پروانه فعالیت دریافت نموده‌اند که در تلاشیم با هماهنگی که با شهرداری‌ها صورت خواهد گرفت ساماندهی بر اساس ضوابط واحد صورت گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..