بازدید ۷ ساعته استاندار یزد از طرحهای زیرساختی گردشگری یزد

استاندار یزد در بازدیدی ۷ ساعته از طرحهای زیرساختی گردشگری شهرستان یزد، زیساخت برق محدوده کویر مرکزی یزد را نیز افتتاح کرد.

«مهران فاطمی» در حریان این بازدیدها از طرحهای زیرساختی مانند مجموعه گردشگری، فرهنگی و تجاری سعادت یزد واقع در کارخانه قدیمی سعادت نساجان در محدوده بافت تاریخی یزد و باغ ایرانی و سایت پروازی این مجموعه در جاده روستای دربید بازدید و طرح زیرساخت برق محدوده کویر مرکزی شهر یزد در منطقه دروازه قران که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان یزد و با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال و اجرای ۵.۵ کیلومتر شبکه برق رسانی جهت تاسیسات گردشگری و پارکهای طبیعت گردی این منطقه ایجاد شده است را افتتاح کرد.

مجموعه گردشگری، فرهنگی و تفریحی سعادت دارای فضاهایی مانند هشت هتل آپارتمان، ۴۵ سوئیت و ۴۸ اتاق اقامتی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰۸ خودرو و فضاهای فرهنگی، تجاری، رستوران و غرفه‌های فروش صنایع دستی است که به همت بخش حصوصی در حال ساخت است.

باغ ایرانی این مجموعه نیز با ایجاد فضایی شبیه باغ جهانی دولت آباد یزد دارای فضاهای اقامتی، فرهنگی و گردشگری با مجموعه های تفریحی برای انجام ورزشهای پروازی، بالن سواری،مجموعه پرواز ریزپرنده‌ها و تفریحات کویرنوردی است که در مجاورت تپه های اردشیر در جاده روستای دربید در حال ساخت است.

استاندار یزد در حاشیه این بازدیدها، گردشگری را یکی از مهمترین محورهای پیشرفت و تعالی استان یزد دانست و گفت: برنامه ها و طرح های متنوع و متعددی در راستای توسعه گردشگری استان در سند یزد نوین دیده شده که بخشی از آن مربوط به زیرساخت های گردشگری از جمله هتل ها و بومگردی ها است.

وی با بیان اینکه استان یزد در سال گذشته بالاترین رشد اقتصادی کشور را تجربه کرد، اظهار کرد: بخش گردشگری استان به عنوان یک مجموعه پاک و در عین حال دارای ظرفیت بالا برای اشتغال افراد فارغ التحصیل، سهم بالایی در رشد اقتصادی استان داشته است.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود قریب به دو هزار میلیارد تومان طرح آماده سرمایه گذاری در استان و لزوم سامان طرحهای های نیمه تمام این حوزه، خاطرنشان کرد: در جریان بازدید امروز، مقرر شد مسائل و مشکلات پیش روی طرح‌های نیمه تمام حل شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن راه اندازی شوند.

فاطمی از اراده جدی استان جهت توسعه و تکمیل زیرساخت های گردشگری و مطرح شدن به عنوان استان نمونه در این حوزه خبر داد.

استاندار در پایان اضافه کرد: امید است با رسیدگی به این بخش ها، حمایت از بخش خصوصی در حوزه گردشگری و همکاری دستگاه ها استان، یزد به عنوان یکی از استان های بسیار قدرتمند و تعالی بخش در حوزه گردشگری مطرح، هدفگذاری ها انجام شده در شاخه های مختلف آن در کوتاه ترین زمان ممکن انجام و در افق دولت سیزدهم به جایگاه مناسب و درخوری برسیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..