استاندار یزد تاکید کرد؛

ایجاد فهم، ادبیات و عزم مشترک لازمه تحقق برنامه‌های حوزه گردشگری

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت تبدیل برنامه راهبردی حوزه گردشگری سلامت به برنامه عملیاتی و تعیین برنامه زمانبندی برای فازهای آن، ایجاد فهم، ادبیات و عزم مشترک را لازمه تحقق برنامه های حوزه گردشگری خواند.

«مهران فاطمی» در شورای توسعه گردشگری استان یزد که به منظور گزارش مراحل صدور ویزای فرودگاهی در فرودگاه شهید صدوقی(ره) یزد، ارائه برنامه تحولی گردشگری سلامت و رونمایی از پوستر رویداد ملی ارائه نیازهای فناورانه گردشگری شهری برگزار شد، به برنامه تحولی گردشگری سلامت استان یزد جهت دستیابی سالانه به ۲۰ هزار گردشگر خارجی حوزه سلامت در افق ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: تحقق برنامه‌های حوزه گردشگری مستلزم ایجاد فهم، ادبیات و عزم مشترک است لذا باید دایره بحث و تبادل نظر پیرامون طرح‌ها و برنامه‌های این حوزه به ویژه طرح تحول گردشگری استان گسترده‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی حوزه گردشگری سلامت باید تبدیل به برنامه عملیاتی با برنامه زمان بندی و متولی مشخص شده و هدف گذاری‌ها و شاخص‌های آن تا آخرین مرحله اجرا به صورت دقیق رصد شود.

استاندار در ادامه خطاب به افراد حاضر در جلسه، بر بیان نقطه نظرات و نقدهای خود پیرامون طرح‌ها و برنامه‌ها به صورت صریح و شفاف تاکید کرد.

فاطمی همچنین با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص صدور ویزای فرودگاهی در فرودگاه شهید صدوقی(ره) یزد، بیان کرد: تصمیمات اتخاذ شده پیرامون مسائل این حوزه در نشست، لازم الاجرا بوده و باید با جدیت و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به گزارشات ارائه شده پیرامون «رویداد ملی ارائه نیازهای فناورانه گردشگری شهری» اشاره کرد و گفت: این رویداد نقطه تلاقی بحث های «فناوری و نوآوری» و «گردشگری»؛ از رویکردهای مهم در پیشرفت و توسعه استان است که امید می رود این اقدام ارزنده به خوبی و با مشارکت بخش دولتی و خصوصی انجام و خروجی آن مدیریت بهتر مسائل حوزه گردشگری و تحقق راهبردهای آن باشد.

استاندار در پایان به تبیین لزوم بهره گیری از نقطه نظرات فعالین بخش گردشگری در رویداد مذکور و مشارکت آن ها در تیم اجرایی و علمی آن پرداخت و افزود: در سطح کشور کرسی‌های تصمیم گیری بخش خصوصی گردشگری از آن یزدی ها است که این موضوع نشان دهنده سطح دانش و تجربه آنها بوده لذا باید بخش خصوصی در مسائل و برنامه های این حوزه مشارکت داده شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..