یک سرمایه گذاری نامعقول در یزد چیست؟

no-thumbs

استاندار یزد با اشاره به فعالیت ۵۵ واحد تولید کاشی در یزد و بازار نامناسب فروش آنها گفت: افزایش واحدهای تولید کاشی و سرامیک در یزد یک سرمایه گذاری نامعقول است.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در جلسه شورای برنامه ریزی استان یزد که با محوریت توزیع پیشنهادی اعتبارات برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵ واحد تولید کاشی و سرامیک در استان یزد مشغول فعالیت هستند که بازار فروش آنها نیز چندان مناسب نیست و اغلب واحدها تولیدات خود را دپو کرده اند.

وی عنوان کرد: در چنین شرایطی ۴۵ واحد دیگر تولید کاشی و سرامیک در مرحله کلنگ‌زنی، احداث و بهره برداری است اما به نظر می رسد گسترش این واحدها یک سرمایه گذاری نامعقول است.

میرمحمدی ادامه داد: این واحدها زمانی که وارد مدار تولید می شوند، بازار دیگری را می گیرند و اغلب قادر به یافتن بازارهای جدید نیستند بنابراین ایجاد واحد جدید عاقلانه نیست.

استاندار یزد با بیان اینکه در بسیاری از موارد مجوزها صادر شده اما در مرحله ساخت هنوز خشتی روی خشت گذاشته نشده و در عمل سرمایه گذاری صورت نگرفته است، بیان کرد: بهتر است با طرح مسئله با سرمایه گذاران بخش خصوصی آنها را از وضعیت موجود مطلع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در شورای برنامه ریزی استان باید واقعیت بدون تعارف و اغماض مطرح شود، تصریح کرد: مدیران نباید روی ضعف‌ها سرپوش بگذارند بلکه باید تلاش کنند با همراهی و همدلی بهترین کاری که به صلاح مردم و استان است را انجام دهند.

میرمحمدی تاکید کرد: در شورای برنامه ریزی همانگونه که برای آرا موافق ارزش قائلیم برای آرا مخالف نیز اهمیت قائل هستیم و معتقدیم آرا و نظرات باید به صورت شفاف مطرح شود.

وی تصریح کرد: بحث آزاد و ارائه نظرات به صورت آزادانه نتایج بهتر و مطلوبتری را برای استان و مردم به همراه خواهد داشت.

در این جلسه توزیع پیشنهادی اعتبارات استان یزد بین ادارات و شهرستان‌های مختلف استان مورد بررسی قرار گرفت.

بخش نظردهی بسته شده است..