برگزاری کارگاه حرکات کششی ویژه بهورزان در مهریز

کارگاه یک روزه حرکات کششی ویژه بهورزان و مراقبین سلامت برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، کارشناس مسئول بهداشت مدارس شبکه بهداشت و درمان مهریز از دوره نوجوانی به عنوان مرحله‌ای حساس در زندگی افراد یاد کرد و اظهار داشت: مشکل کم تحرکی در این سنین بسیار نگران کننده است، چون کسب آداب و رفتار‌های اتخاذ شده در نوجوان، نهادینه شده و بصورت عادت می‌تواند سراسر عمر وی را تحت تأثیر قرار بدهد.

زارعزاده بیان داشت: بررسی‌ها نشان داده‌اند دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در سطح بالاتری از رفتار‌های پر خطر قرار دارند و میزان خطرپذیری نوجوانان نسبت به دیگر گروه‌های سنی بالاتر است؛ همچنین شانس انجام رفتار‌های مخاطره‌آمیز در بزرگسالی در دانش‌آموزان و نوجوانانی که در هیچ گونه فعالیت ورزشی شرکت نداشته‌اند، بیشتر بوده است که پرداختن به فعالیت بدنی و ورزش این خطرپذیری را بسیار کم می‌کند.

وی تصریح کرد: هر نوجوان و دانش آموز بایستی ۶۰ دقیقه و بیشتر در طول روز فعالیت بدنی داشته باشد که این فعالیت‌ها باید متنوع و لذت بخش باشد.

وی تصریح کرد: انجام تمرینات کششی از جمله فعالیت‌هایی است که به راحتی در کلاس درس قابل اجرا می‌باشد و نه تنها وقت زیادی از دانش‌آموز نمی‌گیرد بلکه باعث ایجاد شور و نشاط و انگیزه در آن‌ها می‌شود.

فاطمه زارعزاده افزود: میزان چاقی و اضافه وزن در نوجوانان و عواقب ناشی از آن در بزرگسالی و اهمیت و نحوه انجام حرکات کششی موضوعات مهم این کارگاه بود.

ارتقاء شیوه زندگی سالم در نوجوانان و دانش آموزان از اهداف برگزاری این کارگاه بود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..