آشنایی کارشناسان روابط کار با محیط‌های صنعتی و کارگری

۳۰ نفر از کارشناسان روابط کاراداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در بازدید از یک شرکت قند و شکر و صنایع سفال در شهرستان میبد با محیط صنعتی و کارگری و روابط کارفرما و کارگر آشنا شدند.

به گزارش یزدی نیوز مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در این بازدید گفت: کارشناسان روابط کار برای اینکه با محیط‌های کارگری و کارفرمایی به صورت عینی و ملموس درجهت انجام وظایف خود آشنا شوند این بازدید‌ها را به صورت ماهیانه برنامه ریزی کرده ایم.

محمدی افزود: کارشناسان روابط کار باید بدانند که برای چه کسانی و چه واحد‌های و چرا و چگونه باید تصمیم گیری عاقلانه و منطقی را بگیرند.

وی تصریح کرد: وظیفه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما، درجهت رونق تولید، صیانت از نیروی کار و حفظ تولید موجود و افزایش بهره وری و گسترش فرصت‌های شغلی است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده در زمینه اختلافات کارگر و کارفرما را در سطح استان حل و فصل کردیم که در این رابطه سعی کردیم یا طرفین را به سازش برسانیم و اگر سازش نشد مرجع رسیدگی کننده حکم صادر می‌کند تا رای پس از قطعی شدن توسط اجرای احکام دادگستری اجرا شود.

رئیس اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی میبد هم گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۲۰ مورد پرونده رسیدگی به شکایت را در میبد حل و فصل کرده ایم.

علایی با بیان اینکه در شهرستان میبد ۲۳ هزار کارگر بیمه شده اجباری تامین اجتماعی داریم افزود: این گستردگی وظایف ما را در روابط کار نشان می‌دهد و با تلاش همکارانمان در مراجع حل اختلاف و هیئت تشخیص، شهرستان میبد با ۲۶ روز میانگین زمان رسیدگی، دربین شهرستان‌های سراسر استان، کمترین زمان رسیدگی را درهیئت تشخیص به این پرونده‌ها داشته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..