رتبه پنجم یزد در حمل و نقل کالا در کشور

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان: یزد بعد از استان‌های اصفهان، خوزستان، تهران و کرمان در جایگاه پنجم حمل و نقل کالا قرار دارد.

به گزارش یزدی نیوز، علیرضا غیرتمند با اشاره به وضعیت حمل و نقل و جایگاه استان یزد در بخش حمل و نقل کالا گفت: در سال گذشته بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبدا استان یزد به سایر نقاط کشور حمل شد که با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به دو سال گذشته روبرو بود.

وی افزود: تعداد بارنامه‌های صادر شده در سال ۱۴۰۰ برابر با یک میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۰۲ برگ بوده که ۱۲ درصد رشد داشته است.

غیرتمند با اشاره به کسب رتبه پنجم توسط استان یزد در جابجایی و حمل و نقل کالا در کشور تصریح کرد: یزد بعد از استان‌های اصفهان، خوزستان، تهران و کرمان در جایگاه پنجم قرار دارد.

وی ادامه داد: استان‌های دارای رتبه بالاتر از استان یزد دارای پایانه مرزی، پالایشگاه و یا محصولات کشاورزی هستند که رتبه پنجم این استان بدون دارا بودن دو عنصر تاثیرگذار و کمرنگ بودن عنصر سوم، نشان از جایگاه ویژه استان یزد در بخش حمل و نقل کالا است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا استان درباره عمده کالا‌های حمل شده از مبدا استان یزد به سایر نقاط کشور گفت: عمده‌ترین محصولات جابجا شده توسط ناوگان جاده‌ای استان شامل سنگ آهن، موزائیک، کاشی و سرامیک، گندله، آهن آلات و انواع آجر بوده است.

غیرتمند تصریح کرد: رونق صنعتی و اقتصادی، وجود منابع غنی معدنی و موقعیت استراتژیکی استان، از عوامل اصلی ارتقای جایگاه حمل و نقل استان در چند سال اخیر به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۲۷۹ شرکت در بخش حمل و نقل کالا در ۱۱ شهرستان استان با تعداد ۱۲۴ هزار و ۳۰ راننده و ۸ هزار و ۹۰۷ ناوگان بار مشغول فعالیت هستند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..