اجرای طرح «۴ هزار شهید، ۴ هزار حافظ» در یزد

طرح «۴ هزار شهید، ۴ هزار حافظ» ویژه مؤسسات قرآنی استان یزد اجرا خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز، مشاور عالی استاندار یزد در نشست توجهیی این طرح گفت: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم فرمایش رهبر انقلاب در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم را محقق کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه سهم استان یزد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر است و با اجرای طرح تربیت چهار هزار حافظ قرآن کریم به نیت چهار هزار شهید استان با حمایت و تأکید استاندار محترم حرکتی نو در عرصه قرآنی کشور به وجود آید و یزد بتواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.

تقوایی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس‌جمهور به استان اظهار داشت: با توجه به اینکه این سفر، سفر پروژه‌ای برنامه‌ریزی شده، بنابراین رونمایی از این طرح و آغاز عملیات اجرایی آن به عنوان ابرپروژه فرهنگی، به دست رئیس‌جمهور می‌تواند اقدام بزرگی برای استان باشد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد نیز در این نشست تصریح کرد: لوگوی این طرح آماده شده و قرار است توسط مؤسسات قرآنی اجرایی شود. اگر دیگر تشکل‌های قرآنی اعم از خانه قرآن‌ها، دارالقرآن‌ها و … قصد مشارکت دارند، امکان همکاری با ساز و کار‌هایی تعریف شده وجود دارد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان ادامه داد: خوشبختانه مؤسسات قرآنی استان از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند و امیدواریم بتوانیم این توانمندی‌های را به نمایش گذاشته و برای مسئولان بارز شود چرا که مؤسسات قرآنی استان یزد همواره حرفی برای گفتن دارند.

وی خاطرنشان ساخت: این طرح صرفاً برای ارائه آمار مطرح نمی‌شود و بر اساس ضوابط تعریف شده در طول اجرای این طرح حافظ تربیت و در آزمون‌هایی شرکت و بر اساس آن هدایای نقدی را دریافت می‌کند. در قالب این طرح علاوه بر حمایت از مؤسسه، حافظان نیز مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد پایان این طرح را سال ۱۴۰۴ اعلام کرد و افزود: به همت مؤسسات و قرآنیان استان تا پایان این طرح بیش از چهار هزار حافظ قرآن کریم خواهیم داشت.

دبیر اجرایی این طرح هم با اشاره به فرایند و زمان‌بندی اجرای این طرح گفت: فراخوان این طرح از تاریخ ۱۵ الی ۲۵ آبان به مؤسسات برای شرکت در این طرح اعلام و از طریق سایت نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کنند.

روح‌الله مطهریان از برگزاری کارگاه و دوره تخصصی تربیت مربی حفظ قرآن کریم با حضور اساتید مجرب کشوری از تاریخ ۲۰ الی ۲۳ آذرماه در راستای دانش افزایی مربیان حفظ خبر داد و تصریح کرد: ۳۰ آذر آغاز تبلیغات سراسری در سطح استان را خواهیم داشت که علاقه‌مندان به حفظ قرآن می‌توانند تا ۳۰ دی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

دبیر اجرایی طرح افزود: شروع آموزشی این طرح همزمان با دهه فجر در قالب همایش بزرگ قرآنی با حضور افراد مرتبط با این طرح رقم خواهد خورد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..