یک تحلیلگر مسائل سیاسی:

اصل روایت اول عامل تاثیرگذار در جنگ رسانه‌ای امروز است

خبرنگار و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت روایت اول در بحرانها و موج سواری رسانه‌های معاند در صورت تعلل رسانه‌های داخلی در زمینه اطلاعرسانی، گفت: دوران کنونی زمان همه‌چیز گفتن آن‌ هم به‌صورت شفاف و صحیح است.

«حسن شمشادی» در نشست روشنگری که به همت بسیج رسانه استان یزد و با موضوع تحلیل مسائل سیاسی و حوادث اخیر در محل سالن آمفی‌تئاتر کانون بسیج خیابان مهدی شهر یزد برگزار شد، گفت: امروز با خیل مردمی روبرو هستیم که با انبوهی از اطلاعات مواجه‌اند ولی این اقیانوس اطلاعات تنها یک‌ بند انگشت عمر دارد و دانش عمیقی در مورد این اطلاعات یا اصلاً وجود ندارد یا بسیار اندک است.

وی با اشاره به تاثیر جنگ روایت‌ها، اظهار کرد: در عرصه رسانه، آن کسی که روایت اول را ارائه کند، عرصه را از آن خود کرده و آن را می‌رباید.

وی به فعالیت ۱۵۰ کانال فارسی‌زبان بیگانه برای براندازی نظام در کشورمان با بیان روایتهایی به اطلاح بی طرفانه اشاره کرد و گفت: این رسانه‌ها وقتی روایت اول را نقل می‌کنند در ادامه با ایجاد موجی از روایتها مطابق با سیاستشان بر این موج سوار می‌شوند و هر اطلاعات غلطی را به جامعه هدف تزریق می‌کنند.

شمشادی به اتفاقات اخیر در کشورمان نیز اشاره و بیان کرد: در چند روز اول رسانه‌های کشورمان در سکوت مطلق حضور داشتند ولی رسانه‌های فارسی زبان معاند در حال ارائه گزارش و تصویر بودند لذا دیگر زمان، زمان نگفتن نیست بلکه زمان همه‌چیز گفتن آن‌ هم به‌صورت شفاف و صحیح است.

وی با بیان این که جریان اطلاع‌رسانی، یک جریان مستمر است، به تاثیر رسوب‌گذاری جریان روایت‌های رسانه‌های معاند در اذهان مردم اشاره و عنوان کرد: متأسفانه این رسوب‌گذاری باعث می‌شود روایت‌های بعدی توسط رسانه‌های داخلی تاثیرگذاری لازم را نداشته باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و حوزه رسانه در ادامه به تعلل اطلاع‌رسانی در زمینه ترور شهید فخری زاده اشاره و بیان کرد: متأسفانه رسانه‌های معاند در جریان ترور ان دانشمند هسته‌ای کشورمان روی گاف‌های رسانه‌های کشورمان موج‌سواری کردند و مردم را در انبوه شبه اطلاعات اسیر خود ساختند.

وی با نمایش برخی از انواع جعل خبرها و خبرسازی‌های رسانه‌های معاند به روش‌های مختلف، گفت: متاسفانه اغلب مردم آنچه را که در گوشی‌ تلفن‌ همراه خود مشاهده می‌کنند، بدون هیچ‌گونه رصدی باور می‌کنند و گاهاً ان را نیز نشر می‌دهند.

وی علت وقایع امروز را منفعل بودن مسئولان به دلیل رعایت نکردن اصل روایت اول ذکر کرد و گفت: البته تلاش امروز مسئولان در برابر بدحجابان و شل حجابان صبر برای برقراری آرامش در جامعه است.

شمشادی در پایان ضمن پاسخگویی به سئوالات شرکت کنندگان در این نشست روشنگری، خاطرنشان کرد: البته مسئولان باید پاسخ‌گوی معترضان باشند ولی قطعا با اغتشاشگران باید برخورد جدی نیز صورت گیرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..