سردیس آذریزدی در پارک مفاخر ایرانی تاجیکستان نصب می شود

مدیرکل ارشاد استان یزد گفت: قرار است از هر استان یک چهره شاخص معرفی و سردیس آن در پارک مفاخر ایرانی تاجیکستان نصب شود که از یزد مهدی آذریزدی برای این منظور انتخاب شد.

به گزارش یزدی نیوز، احسان عابدی در جلسه مفاخر فرهنگی استان یزد که با حضور امام جمعه یزد و استاندار یزد برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه انجمن مفاخر فرهنگی در استانها جدی گرفته نشده اما از حدود یک سال پیش، توجه جدی به این موضوع صورت گرفته است.

وی بیان کرد: امروز در زمانه ای قرار گرفته ایم که الگو و چهره اثرگذار اجتماعی ما، سلبریتی ها و افراد مشهوری هستند که بار علمی و فرهنگی فاخری ندارند و صرفاً به دلیل شهرت مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گرفته اند و متاسفانه گاه از آنها الگوگیری نیز می شود.

عابدی عنوان کرد: در این شرایط ضروری است که مفاخر با نگاه و رویکرد جدی‌تری به مردم به ویژه جوانان معرفی شوند.

مدیرکل ارشاد استان یزد ادامه داد: در این راستا قرار است ۳۱۳ نفر از مفاخر کشور در قالب نمایشگاهی به همگان معرفی شوند.

وی همچنین از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی خبر داد و بیان کرد: این مراسم ششم دی ماه امسال برگزار می شود.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۰ نفر از مفاخر استان یزد باید تا پایان ماه جاری به انجمن مفاخر کشور معرفی شوند تا در سامانه مفاخر ثبت شوند، عنوان کرد: پیشنهادات اداره کل ارشاد استان یزد در این زمینه مشخص شده است.

پیشنهاد ارشاد یزد در مورد معرفی ۱۰ چهره شاخص علمی و فرهنگی

وی، آیت الله محمدرضا ناصری به عنوان یک چهره حوزوی، آیت الله سید محمدرضا مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان، آیت الله سید کاظم مدرسی از پژوهشگران و از مفاخر دینی و فرهنگی، آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام زکریا اخلاقی از شعرای برجسته استان، حجت الاسلام مظفر سالاری از نویسندگان برجسته استان و کشور، استاد رهبران، استاد حرازی زاده و استاد بهشتی سه خوشنویس مطرح استان یزد، عالیه محرابی از شعرای استان یزد، محمدرضا شایق از اساتید دانشگاه و از مفاخر علمی و قرآنی را ۱۰ پیشنهاد اداره ارشاد معرفی کرد.

عابدی یادآور شد: معرفی یکی از مفاخر استان یزد به وزارت خارجه برای نصب سردیس آنها در پارک مفاخر تاجیکستان نیز در دستور کار است که در این راستا مرحوم آذریزدی، مرحوم اسلامی ندوشن از جمله پیشنهادات ما در این زمینه است.

گفتنی است؛ در این مراسم معرفی مرحوم مهدی آذریزدی به وزارت امور خارجه و ساخت سردیس آن برای نصب در پارک مفاخر تاجیکستان مصوب شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..