مدیر کارآفرینی و اشتغال استان خبر داد؛

۱۳ هزار و ۴۰۴ فرصت شغلی امسال در استان یزد ایجاد شد

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به تعهد اشتغال ۱۸ هزار و ۹۸۱ نفری استان در سال جاری، گفت: براساس این تعهد تاکنون ۱۳ هزار و ۴۰۴ فرصت شغلی یعنی ۷۱ درصد تعهد اشتغال در استان یزد ایجاد شده است.

«فریبا آیت‌اللهی» در این باره بیان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت به ترتیب بیشترین اشتغال ایجادی و ثبت شده را در استان داشته اند.

وی تصریح کرد: فرآیند ارزیابی و صحت سنجی اطلاعات ثبت شده در سامانه در مرکز استان از سوی این اداره کل و در شهرستانها توسط ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در سطح ملی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت دقیق انجام می شود.

آیت‌اللهی با اشاره به اینکه آنچه که تا به امروز در استان محقق شده است حاصل تلاش و پیگیری یک کار جمعی تحت عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» است افزود: در ایجاد این فرصت شغلی تمامی فرمانداران و دستگاه های اجرایی با نظارت عالیه استاندار نقش آفرینی کرده اند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: نرخ بیکاری استان از ۱۳.۶ درصد در تابستان سال گذشته به ۷.۷ درصد رسید که نسبت به مشابه سال قبل ۵.۹ درصد آمار بیکاری استان کاهش داشته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..