رییس سازمان مدیریت یزد:

آمارهای اشتباه مسؤولان مشکلی جدی در مسیر تخصیص اعتبار یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با انتقاد از آمارهای اشتباهی که مدیران استان یزد به مسؤولان ارشد خود در پایتخت ارائه می‌دهند، این موضوع را مشکلی جدی در مسیر تخصیص اعتبارات دانست.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا نصیری‌زاده در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان یزد که با محوریت توزیع پیشنهادی اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برگزار شد، اظهار داشت: به خاطر آمارهایی که مدیران استان به مسؤولان ارشد خود در پایتخت می‌دهند و همه شرایط را خوب و عادی جلوه می‌دهند، در هنگام تخصیص و توزیع اعتبارات با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: در توزیع اعتبارات بین دستگاه‌های مختلف و شهرستان‌های استان، به جز مشکلاتی که در مدل توزیع بودجه وجود دارد، آمارهای ارائه شده از مدیران استانی نیز مشکل‌ساز شده و سبب شده محرومیت‌های استان زیر سایه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان مخفی بماند.

نصیری‌زاده تاکید کرد: برخی مدیران وقتی می‌خواهند امتیاز بگیرند همه شرایط را برای اول نشان دادن استان فراهم می‌کنند و همه توانمندی‌های استان را به نمایش می‌گذارند به همین دلیل وقتی می‌خواهیم بودجه دریافت کنیم، در ردیف آخر قرار می‌گیریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چارچوب سند بودجه سالانه استانی مشخص است و این سند باید حداکثر تا ۳۱ مردادماه جاری امضا و ارسال شود، عنوان کرد: سال گذشته سند بودجه دیرتر ارسال شد که امیدواریم امسال این امر تسریع شود.

نصیری‌زاده عنوان کرد: کمیته تخصیص استان یزد با دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ریاست استاندار یزد و عضویت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای تایید سند بودجه تشکیل می‌شود و صورتجلسه کمیته تخصیص باید به تایید تمام اعضا برسد و در این صورت است که اعتبار پیدا می‌کند.

وی به بندهای مختلف برنامه تنظیم شده در این راستا اشاره کرد و افزود: حداکثر نیم درصد از اعتبارات هزینه‌ای و اختصاصی تخصیص یافته بودجه عمومی دولت و حداکثر یک درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تخصیص یافته بودجه عمومی در اختیار استان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد تصریح کرد: تخصیص اعتبار برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه استان یزد که به شکل درآمد و هزینه‌ای است از لحاظ درآمدی هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان مصوب شده بر این اساس باید در سال ۹۵، هزار و ۲۵۴ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم که این میزان ۱.۶۲ درصد درآمدهای کشور را به خود اختصاص می‌دهد و یزد از این لحاظ در رتبه ۱۳ قرار دارد.

نصیری‌زاده با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد موظف است درآمدهای استانی را به همه دستگاه‌هایی که دارای درآمد عمومی هستند، ابلاغ کند، اظهار داشت: سازمان مدیریت همچنین موظف است مبادله موافقت‌نامه اعتبارات هزینه‌ای استان را در سامانه بودجه استانی «سبا» درج کند.

وی با برشمردن برخی الزامات و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صرف اعتبارات در بخش‌های مختلف تصریح کرد: بر اساس جدول توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان یزد، کل اعتبار هزینه‌ای استان یزد ۱۶۰ میلیارد تومان است که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۶.۴ درصدی داشته است و میزان افزایش اعتبار هزینه‌ای دستگاه‌ها از ۱۰ تا ۴۳ درصد افزایش داشته است.

نصیری‌زاده، اولویت توزیع اعتبارات در استان یزد را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و تاکید کرد: احداث و تکمیل پروژه‌های جدید نیز نباید بیش از سه سال به طول بیانجامد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..