مهار ۵۰۰ هزار مترمکعب سیلاب در سد خوانسار یزد

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست، از مهار ۵۰۰ هزار مترمکعب سیلاب در سد خوانسار به دنبال بارندگی‌های اخیر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، حیدری افزود:در بارش اخیر حدود ۵۰۰ هزار مترمکعب سیلاب با دبی متوسط ۵ متر مکعب برثانیه به حجم فعلی پشت سد خوانسار اضافه شد و حجم کلی آب پشت سد در حال حاضر به یک میلیون و ۲۰۰ هزارمتر مکعب رسیده است.

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست با اظهار خرسندی از بارش باران پاییزی در دومین ماه این فصل افزود: طی رخداد بارش باران تاریخ ۱۲ و ۱۳ آبان ۱۴۰۱ میزان بارش در شهر هرات و مروست به ترتیب ۲۸.۸ و ۲۴.۵ میلیمتر و همچنین در روستای چاهک، بختیاری و خوانسار از توابع شهرستان خاتم به ترتیب ۳۸، ۲۷ و ۲۳ میلیمتر و روستای کرخنگان، چنارناز، توتک و هرابرجان از توابع شهرستان مروست به ترتیب ۴۸، ۳۳، ۲۹ و ۲۷ میلیمتر بوده است.

به گفته حیدری این بارش‌ها همچنین باعث آبگیری بند‌های خاکی مروست، بوروئیه، هرات ۱ و هرات ۲ به ترتیب به میزان یک میلیون متر مکعب، یکصد هزارمتر مکعب، ۳۰ هزار متر مکعب و ۷۰ هزار مترمکعب شده که خوشبختانه خسارتی نداشته است.

وی با اظهار امیدواری از استمرار بارش‌ها در پاییز و زمستان از شهروندان خواست همچنان در مصرف بهینه و مدیریت مصرف آب، مدیران استان و شهرستان‌ها را یاری کنند.

تنها سد استان یزد با هسته رسی، حداکثر ارتفاع ۵۵ متر و طول تاج سد ۵۰۵، ظرفیت ذخیره ۲۳.۴ (بیست و سه و چهاردهم) میلیون مترمکعب آب را داراست که با هدف تأمین بخشی از آب مورد نیاز شرب، صنعت و کشاورزی، جلوگیری از خسارات سیل و جلوگیری از هدر رفت رواناب‌ها احداث شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..