پنل‌های خورشیدی در اردکان راه اندازی شد

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد: پنل‌های خورشیدی آموزشکده فنی وحرفه‌ای شهید بهشتی اردکان نصب وراه اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوز داود عندلیب اردکانی افزود:باتوجه به هدف گذاری توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در کشور، ۲۶ دستگاه پنل خورشیدی با قدرت تولید ۱۰ کیلووات برق در آموزشکده فنی وحرفه‌ای شهید بهشتی اردکان نصب و راه‌اندازی شد.وی، اظهار داشت: این تعداد پنل خورشیدی در بخش کارگاهی آموزشکده اردکان راه اندازی و در حال بهره برداری است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد، با اشاره به اینکه در حال حاضر درخواست برای راه اندازی پنل خورشیدی در آموزشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان یزد نیز وجود دارد، اضافه کرد: درخواست‌ها در حال بررسی وتلاش برای راه اندازی آن می‌باشد.

عندلیب به منبع درآمدزایی، برق تولیدی از طریق پنل‌های خورشیدی آموزشکده اردکان اشاره کرد و افزود: پنل‌های نصب شده ۶۰ کیلو وات ساعت انرژی تولید میکنند که همزمان ۲ مشترک با فیوز ۲۵ آمپر می‌توانند از تولید انرژی آن بهره‌مند شوند ویا اینکه بخشی از انرژی مصرفی ومورد نیاز آموزشکده را تامین کند.

دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان درسال ۱۳۷۴ با پذیرش ۲۴ دانشجو فعالیت خود را آغاز و با سرعت مراحل کمی وکیفی توسعه مراکزآموزشی و کمک آموزشی را پشت سرگذاشت و هم اکنون با ۸۰۰ دانشجو در حال فعالیت است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..