صادرنشدن مجوز ایجاد نانوایی جدیدعلت صف‌های طولانی این روز‌ها

فرماندار یزد: حدود ۲۰۰ نانوایی در شهرستان یزد کمبود داریم که براساس سرانه جدید باید احداث شوند.

به گزارش یزدی نیوز، مدرسی گفت: افزایش صف در نانوایی‌ها ناشی از صادرنشدن مجوز نانوایی در سال‌های اخیر بوده وحدود ۲۰۰ نانوایی در شهرستان یزد کمبود داریم که براساس سرانه جدید باید احداث شوندتا شاهد کاهش صف در نانویی‌ها باشیم.

فرماندار یزد گفت: در ۱۰ روز اخیر فرمانداری برای صدور مجوز نانوایی‌های جدید اقدام کرده و هم اکنون ۲ واحد مجتمع نان در شهرستان یزد داریم و متقاضیان و افراد واجد الشرایط هم می‌توانند به راحتی مجوز راه اندازی مجتمع نان بگیرند.

فرمانداریزد گفت: متاسفانه فاصله قیمت آرد یارانه‌ای حدود با قیمت ۴۰ هزار تومان با نرخ آزاد که بالای ۶۲۰ هزار تومان است باعث بروز برخی تخلفات شده است وهمچنین مصرف زیاد از اندازه نان اتباع و همچنین خرید نان اتباع جهت مصرف در گاوداری‌ها و خشک کردن جهت فروش از دیگر دلایل تشکیل صف در نانوایی‌ها و کمبود نان بوده است.

مدرسی، کنارگذاشتن نان در ساعت پخت برای مصرف رستوران‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های صنعتی و … را از دیگر عوامل تشکیل صف در نانوایی‌ها دانست و گفت:مقرر شده کنارگذاشتن نان در ساعت غیر از ساعت پخت باشد.

وی افزود: تعطیلی غیر مجاز به خصوص در روز جمعه عرف شده بود که در این موضوع ورود کردیم واز طریق تیم‌های گشت و بازرسی با متخلفان برخورد می‌شودوو نانوایی‌های قانونمدار هم ۲۰ درصد سهمیه تشویقی آرد یارانه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

فرمانداریزد گفت: از افرادی که توانمندی و مهارت لازم برای راه اندازی نانوایی دارند، دعوت می‌شود به فرمانداری یا اتحادیه نانوایان استان یزد مراجعه کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..