تخلفات ساختمانی در یزد به صورت هوایی رصد می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد از طراحی سامانه هوشمند هوایی در راستای رصد و شناسایی ساخت و سازهای غیر مجاز خبر داد.

«مهدی فلاح» در خصوص جزئیات راه اندازی این سامانه گفت: در راستای چشم انداز اصلی سازمان فاوا و تحقق شعار شهر هوشمند و هوشمند سازی خدمات و فعالیت ها سامانه هوشمند هوایی رصد تخلفات ساختمانی در جهت نظارت بر ساختمان سازی توسط سازمان فاوا شهرداری یزد طراحی شده است.

وی ضمن بیان اینکه گستردگی و پراکندگی ساختمان سازی در سطح شهر بیش تر از گذشته شده است افزود: با توجه به پرهزینه بودن رصد تخلفات ساختمانی به صورت سنتی و لزوم نظارت بر ساختمان سازی توسط شهرداری، سازمان فاوا شهرداری یزد اقدام به بررسی و کنترل هوشمند ساخت و سازها بصورت هوایی نموده است.

فلاح در ادامه افزود: در این روش با کمترین هزینه و پایین ترین درصد خطا و البته بیشترین کیفیت، کلیه ساخت و سازها به صورت هوشمند رصد می گردد.

این مسئول در رابطه با بازه زمانی کنترل و رصد ساخت و سازها نیز تصریح کرد: این رصد بصورت ماهیانه انجام شده و می تواند به همکاران حوزه شهرسازی در شناسایی و گزارش تخلفات ساختمانی کمک مؤثری کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..