رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر یزد:

برخی املاک شهرداری ثبت نشده است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت شناسنامه دار شدن املاک شهرداری در هر منطقه جهت جلوگیری از سوء استفاده سود جویان تاکید کرد.

«محمد مهدی نیکونژاد» در نشست کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: با توجه به این که یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شورا، تهیه بانک جامع املاک شهرداری است، از مدیر املاک شهرداری در جلسه این کمیسیون دعوت به عمل آمد تا اقدامات خود را در زمینه تهیه بانک جامع املاک شهرداری ارائه کند.

وی ادامه داد: شهرداری یک سری املاکی در سطح شهر دارد که احتمال دارد، جزو تملکات شهرداری ثبت نشده باشد در حالی که جزو ملک شهرداری است و چنین مسئله‌ای اگر رسیدگی نشود ممکن است توسط افراد سودجو مورد سوء استفاده قرار گیرد.

به گفته نیکونژاد، اکنون بانک جامع اطلاعات املاک شهرداری با ضریب احتمال بالا ایجاد شده که املاک شهرداری به بخش‌های مختلف تقسیم شده است از جمله املاک مشارکتی بین شهرداری و سایر ادارات، املاکی که در مسیر معابر و خیابان‌های سطح شهر قرار دارد، بخشی از املاک شهرداری که به صورت بوستان در حال استفاده است و بخشی از املاک نیز که معاوضه شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر با بیان این که حدود ۹۰۰ پلاک از املاک سطح شهر در اختیار شهرداری است، افزود: قرار است بانک اطلاعات به روز رسانی شود و تمام املاکی که در مالکیت شهرداری است، در این بانک ثبت شود تا املاک شهرداری در هر منطقه‌ای مشخص شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..