ابرکوه به آموزش‌های ویژه طرح ملی تلاوت قرآن کریم پیوست

طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در شهرستان ابرکوه یزد آغاز شد.

«حسین دشتی» رئیس گروه قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در رابطه با این طرح تصریح کرد: طرح ملی تلاوت، یک طرح زیربنایی و زیرساختی است که به ارتقاء شاخص‌های قرآنی استان‌ها کمک خواهد کرد و محور طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان‌ها، نوجوانان و جوانان هستند.

وی نوجوانان و جوانان را آینده‌سازان این مرز و بوم خواند و افزود: اگر این قشر به علوم قرآنی روی بیاورند، قطعاً از آسیب‌های اجتماعی به دور خواهند بود.

دشتی تاکید کرد: قرآن در جامعه به خصوص برای نسل آینده‌ساز تاثیرگذار خواهد بود و طرح ملی تلاوت هم به دنبال اثرگذاری در جامعه است.

«عزیزی» مجری طرح ملی تلاوت قرآن کریم ابرکوه هم گفت: برای نخستین بار دختران و پسران ابرکوهی در کلاس‌های یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) شرکت می‌کنند.

وی افزود: در آموزش‌های ویژه تلاوت‌های اثرگذار به نوجوانان و جوانان، از اساتیدی قرآنی بهره گرفته می‌شود.

به گفته این مسئول، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) امسال نیز به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم، هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است و در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون ها، به عنوان فراگیر «سطح یک» در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود. البته در حال حاضر با توجه امکان برگزاری طرح به صورت مجازی، نگاه به اجرای طرح، نگاه استانی است و حتی روستاها هم در نظر گرفته می‌شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..