استاندار یزد:

اجازه نخواهم داد به خاطر تعلل و کوتاهی مدیری جان مردم به خطر بیافتد

استاندار یزد با اشاره به ضرورت افزایش حداکثری سطح آمادگی و واکنش به بحران ها و مخاطرات، گفت: بلافاصله پس از ابلاغ هر دستورالعمل و توصیه اداره کل مدیریت بحران به ادارات و سازمان ها، باید جلسه ای با حضور مدیر و معاونین دستگاه استانی و مدیران شهرستانی برگزار و اقدامات لازم انجام شود و اجازه نخواهم داد ...

«مهران فاطمی»  در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان یکی از اقدامات شاخص و برجسته انجام شده طی شش ماه نخست امسال را رسیدگی به مسائل مربوط به دو سیل اخیر عنوان کرد و افزود: در این راستا بخشی از اقدامات و فعالیت های لازم انجام و اقدامات تکمیلی مربوط به آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات نیازمند تامین اعتبارات از محل استانی و کشوری است گفت: خوشبختاته در پی پیگیری های انجام شده از سوی استان و سفر مسئولین کشوری به استان، مصوبات خوبی در وزارت کشور و دولت برای جبران بخشی از خسارت های وارده اخذ شده است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت افزایش حداکثری سطح آمادگی و واکنش به بحران ها و مخاطرات، خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از ابلاغ هر دستورالعمل و توصیه اداره کل مدیریت بحران به ادارات و سازمان ها، باید جلسه ای با حضور مدیر و معاونین دستگاه استانی و مدیران شهرستانی برگزار و اقدامات لازم انجام شود.

استاندار همچنین با اشاره گذرا به برخی اقدام انجام شده در زمینه استحکام بخشی و تقویت سیل بندهای موجود و احداث سیل بندهای جدید، اظهارداشت: اتاق مدیریت بحران باید در تمامی ایام سال فعال باشد تا اقدامات و فعالیت های لازم جهت کاهش خسارت های احتمالی صورت گیرد.

وی همچنین از ارائه کارت سبز، زرد و قرمز به دستگاه ها بر اساس اقدامات انجام شده توسط آن ها ذیل ابلاغ های مجموعه مدیریت بحران و تشویق یا توبیخ کتبی با درج در پرونده و اعلام نتیجه ارزیابی به وزارتخانه مربوطه خبرداد.

فاطمی با بیان اینکه در برابر جان مردم مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: اجازه نخواهم داد به خاطر تعلل و کوتاهی دستگاه، مدیر یا کارشناسی جان مردم به خطر بیفتد.

استاندار در پایان با تاکید بر اینکه نباید طرح‌های این حوزه معطل اعتبارات شود، گفت: اصل اول، ضروری و خدشه ناپذیر ما حفظ سلامت و جان مردم است لذا طرح‌ها و اقدامات لازم باید بر اساس همین اصل انجام و کمبود اعتبارات با انجام پیگیری های ملی تامین شود.

بخش نظردهی بسته شده است..