رئیس شورای شهر یزد: بار ترافیکی شهر یزد با طرح‌های اصلاحی هم کاهش نیافت

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه وضعیت ترافیک در سطح شهر یزد به یک مشکل جدی تبدیل شده گفت: بار ترافیکی شهر یزد با طرح‌های اصلاحی انجام شده کاهش پیدا نکرده است.

به گزارش یزدی نیوز، عزیزالله سیفی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با تسلیت سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه(س)، به مسائل ترافیکی که دامن گیر شهر یزد شده اشاره کرد و اظهار داشت: پس از دوران کرونا، مسائل ترافیکی در سطح شهر بسیار تشدید شده و مشکلاتی برای مردم به وجود آمده است.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از یک سو مشکل‌ساز شده و از طرف دیگر سرویس‌های حمل و نقل عمومی شهر یزد به دلایل مختلف آنگونه که باید و شاید خدمات مناسب به مردم ارائه نمی‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه این موضوعات سبب شده که ترافیک در سطح شهر یزد به یک چالش بسیار جدی تبدیل شود، گفت: شهرداری یزد طرح‌های زیادی برای اصلاح تقاطع‌ها و میادین ارائه کرده که چند مورد آن در صحن شورا مطرح و یکی دو مورد هم اجرا شده است.

سیفی با بیان اینکه برخی از طرح‌ها هم که نیاز به تصویب شورای ترافیک استان یزد دارد به این شورا ارسال شده است گفت: آن چیزی که امروز مشخص شده آن است که علی رغم اصلاح‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد مشکل ترافیکی سطح شهر یزد کمتر نشده و با طرح‌های جدید هم شاید کمتر نشود.

وی ادامه داد: این اصلاح تقاطع‌های هندسی باید حتما انجام شود و تشویق و ترغیب مردم به استفاده از سرویس‌های حمل و نقل عمومی هم باید با جدیت دنبال شود ولی آن چیزی که در سطح شهر یزد به خوبی در طول سال‌های گذشته مورد توجه نبوده بحث معابر جدید است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: برخی معابر در سطح شهر یزد از سال‌های بسیار دور در طرح تفصیلی شهر یزد دیده شده ولی تاکنون با وجودی که نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی دارد اجرایی نشده است.

سیفی با تاکید بر اینکه اگر معابر جدید در شهر یزد به ویژه معابر رینگی شهر را دنبال نکنیم قطعا با مشکل بسیار جدی روبرو می‌شویم گفت: با توجه به اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان یزد در روزهای آینده انجام می‌شود، انتظار داریم که برخی معابر یزد که می‌تواند مشکل ترافیکی شهر یزد را حل کند با اعتبار ویژه‌ای از ردیف‌های اعتباری این سفر همراه باشند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..