اصلاح و تقویت سیل‌بندهای یزد/ به‌روزرسانی تجهیزات شهرداری در مواجهه با سیلاب

شهردار یزد با اشاره به تکمیل و تقویت سیل‌بندهای شهر یزد گفت: تجهیزات جدید و به روز شهرداری در مواجهه با سیل تا پایان آبان تحویل می‌شود.

به گزارش  یزدی نیوز، ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: پس از سیل اردیبهشت، برخی اصلاحیه‌های لازم در سیل بندها انجام شد و با فروکش کردن سیل دوم امسال که در مرداد رخ داد هم اقدامات جدیدی انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در قطعه سیل بند شماره چهار در حال نخاله‌برداری هستیم و قطعه احتیاطی دیگری هم برای سیل‌بند شماره چهار در بالاسر دانشگاه آزاد یزد در طول ۷۰۰ متر ایجاد شد.

محی‌الدینی تصریح کرد: سیل‌بند احتیاطی که سال ۹۸ برای قطعه شماره ۴ ایجاد شد در دو سیل اخیر سرریز نداشت و در بین دو سیل اول و دوم حدود دو متر تاج این سیل‌بند را افزایش دادیم و پس از سیل مرداد هم با برش کوه، سرریز آن را ایجاد کردیم.

شهردار یزد گفت: پس از وقوع سیل در سیل با همکاری ارتش جمهوری یک بند انحرافی ایجاد شد تا آب را در بالاتر از سیل‌بند دو نگهداری می‌کند.

شهردار یزد افزود: یکی از نقاطی که در سیل‌های اخیر با آسیب همراه بود، مربوط به سیل بند بالای پارک کوهستان بود که این نیز به صورت نیمه کاره رها شده و پس از سیل مرداد اقدام به ساخت سیل‌بندهای جدید در این منطقه کردیم.

وی افزود: دو سیل‌بند دیگر هم در این منطقه در نظر گرفته شده که هنوز زمین آن به شهرداری واگذار و ابلاغ نشده و در صورتی که این کار سریع انجام شود و سیل بند‌های این منطقه هم وارد مدار شود کمک بسیار زیادی به پیشگیری از ورود سیل به شهر می‌کند.

بخش فناوری در شهرداری یزد تقویت شود

شهردار یزد خاطرنشان کرد: این که همه آب را بخواهیم پشت شهر و در سیل بندها جمع کنیم کار اصولی نیست و باید برای عبور این آب به خارج از محدوده نزدیک به شهر برنامه و طرح مناسب داشته باشیم.

محی‌الدینی بیان کرد: مسیل مرکزی شهر یزد از پشت مجموعه شرکت برق و پیام نور آزاد کردیم و در حال حاضر کار حفاری آن در حال انجام است گفت: در سیل‌های اخیر بخشی از دیواره‌های مسیل یزد با مشکل مواجه شده بود که در حال جذب پیمانکار جدید برای رفع این خسارت‌ها و مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: ۶۴ چاه جذبی جدید در منطقه بافت تاریخی شهر یزد احداث شده و چاه‌های جذبی قدیمی کم عمق هم حفر می‌شوند تا حداقل عمق آن به ۲۵ متر تا ۳۰ متر برسد.

شهردار یزد با بیان اینکه در بحث تجهیزات و امکانات هم با توجه به اینکه هیچ لجن‌کش قوی که بتواند حجم آب زیاد زیر پل‌ها را خالی کند نداشتیم گفت: چهار دستگاه لجن کش و چهار پمپ شش و هشت اینج خریداری کردیم که تا پایان ماه تمام این تجهیزات در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

محی‌الدینی بیان کرد: نیوجرسی‌های جداکننده و هدایت کننده سیل هم به طول دو کیلومتر خریداری شده و علاوه بر این تانکرهای آب و خودرو مناسب برای سیل هم خریداری شده است.

وی افزود: تعداد پمپ‌های کوچک برای آب‌کشی منازل را در شهرداری به ۱۲۰ مورد رساندیم که بتوانیم در صورت وقوع سیل دوباره خدمات مناسب و سریع‌تری به مردم ارائه کنیم.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..