ضرورت طرح جامع جهت ساماندهی مشاغل خانگی در شهر یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد: ضرورت دارد طرح جامع و بومی برای ساماندهی مشاغل خانگی، متناسب با شرایط شهر یزد طراحی شود و ظرفیت‌ها و وظایف نهاد‌های متولی شناسایی شود.

به گزارش یزدی نیوز عضو شورای اسلامی شهر یزد: گروه‌های هدف مختلفی در حوزه مشاغل خانگی، مورد نظر هستند تولید و آماده سازی محصولات و عرضه و فروش آن بسیار مهم است.

 

خامسی گفت: شهر یزد در این حوزه با مشکلات و معایبی به ویژه در راستای ایجاد فضای عرضه محصولات، روبرو است.

 

به گفته وی، نبود بانک اطلاعاتی که بتوان این جامعه هدف را دسته بندی و برای هرکدام مطابق با شرایط تصمیم گرفت نیز از دیگر مشکلات مشاغل خانگی است.

 

عضو شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: ضرورت دارد طرح جامع و بومی برای ساماندهی مشاغل خانگی، متناسب با شرایط شهر یزد طراحی شود و ظرفیت‌ها و وظایف نهاد‌های متولی شناسایی شود.

 

خامسی ادامه داد: طبق ماده ۱۱ قانون ساماندهی مشاغل خانگی، برپایی و برگزاری بازارچه‌های مشاغل خانگی یکی از وظایف شهرداری است.

 

وی افزود: در شهرداری این مسئولیت به سازمان ساماندهی مشاغل شهری محول شده است تا ظرفیت‌های مختلف را بررسی و به برپایی بازارچه‌های خدمت اقدام کند.

 

خامسی گفت: بحث تأمین فضا و آموزش و مشاره درخصوص این شغل از وظایف شهرداری است، در خصوص فضا بر اساس قانون، شهرداری‌ها موظف هستند بازارچه‌هایی را برای عرضه و فروش محیا سازند البته تاکنون شهرداری شهر یزد، ظرفیت‌هایی را در این حوزه ایجاد کرده است از جمله بازارچه‌های خدمت همچنین یک سری معابر شهری و گذر‌هایی که امکان برگزاری بازارچه‌ها است از جمله پارک شادی، گذر فرهنگ و هنر و… به کار گرفته شده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان گفت: امید است با ایجاد طرح جامع و اقدامات لازم در خصوص بازارچه‌های خدمت، بیش از پیش شاهد رونق مشاغل خانگی باشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..